וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: יש לשווק את החיסון לקורונה למדינות מתפתחות ולא למרבה במחיר

11.7.2020 / 14:14

הפילנתרופ ומייסד מיקרוסופט קרא למדינות העולם לקבל החלטה צודקת ומושכלת בנוגע לחלוקה של התרופה והחיסון העתידיים מפני הנגיף. "אם לא נאפשר את האמצעים לאנשים שהכי זקוקים להם - המגיפה תהיה ארוכה יותר". גייטס, שהזהיר בעבר מפני מגיפה, סופג ביקורת במהלך המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המיליארדר והפילנתרופ ביל גייטס אמר היום (שבת) כי יש לשווק חיסון ותרופות לנגיף הקורונה למדינות ולאנשים שזקוקים להם, ולא "למרבה במחיר". דבריו מגיעים על סמך ההנחה כי מכירת אמצעי החיסון מפני הנגיף לא תתאפשר לאזרחי העולם שידם אינה משגת - וכך תימשך המגיפה.

"אם נאפשר תרופות וחיסונים למרבה במחיר, במקום לאנשים ולמקומות בהם הכי זקוקים להם, תהיה לנו מגיפה קטלנית ארוכה יותר וחסרת צדק", אמר גייטס, מייסד מיקרוסופט, בנאום וידאו במהלך כנס בנושא קוביד-19 מטעם ארגון האיידס הבינלאומי. "אנחנו צריכים שמנהיגים יבצעו את ההחלטות הקשות הללו לגבי חלוקה המתבססת על שלטון, ולא רק על משתנים המתבססים על כוחות השוק".

ביל גייטס, 19 בנובמבר 2019. AP
קורא לחלוקה צודקת של החיסון העתידי לקורונה. גייטס/AP

אירופה וארצות הברית משקיעות מיליארדי דולרים במאות מחקרים שנועדו ליצירת החיסון המיוחל. יחד עם זאת, ישנו חשש כי מדינות עשירות יותר יקבלו גישה לתרופות המבטיחות נגד הקורונה, ויותירו את המדינות המתפתחות בידיים ריקות.

הנציבות האירופית וארגון הבריאות העולמי הזהירו מפני תחרות לא בריאה במאבק להגיע לתרופה, שנתפסת כמפתח להצלת חיים ולפתרון המשבר הכלכלי שנגרם בעקבות התפשטות הווירוס. זאת, בעוד בכירים בוושינגטון ציינו כי יפעלו לתעדף את אזרחי ארצות הברית בקבלת החיסון והתרופה, לכשיימצאו.

עוד בוואלה!

אחד מכל מאה: מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב חצה את רף ה-3 מיליון

לכתבה המלאה
מפגין נגד ביל גייטס במהלך משבר הקורונה בלונדון,  2 במאי 2020. AP
מפגין נגד ביל גייטס בלונדון, מאי/AP

גייטס אמר כי המאמצים שהחלו לפני שני עשורים בעת המאבק בנגיף ה-HIV, במהלכם מדינות שיתפו פעולה על מנת לאפשר את זמינותן של תרופות במרבית העולם - כולל אפריקה - יכולים לשמש דוגמה גם במקרה של קוביד-19. "אחד השיעורים הטובים ביותר הוא במאבק נגד איידס כחשיבות למערכת הפצה רחבה והוגנת שאפשרה את זמינות התרופות לכולם".

לפני חמש שנים הזהיר גייטס בן ה-64 כי האיום הקטלני ביותר על העולם אינו מלחמה אלא מגיפה. המיליארדר הוציא מאות מיליוני דולר על פיתוח חיסונים ויצירת מערכות מעקב אחרי מחלות. במסגרת קרן "ביל ומלינדה גייטס", העמיד עצמו גייטס במרכז מגיפת הקורונה, וזכה לביקורת עולמית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully