וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות איילת שקד: "נתניהו ושרה רודנים, הוא מפחד מהליך חנינה"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 22:40

מספר 2 בימינה נשמעה בשיחה אישית אומרת כי משפטו של ראש הממשלה הוא "כל מה שאכפת לו" וכי הוא "צריך ללכת". בהקלטות שנחשפו בחדשות 12 נשמעה שקד אומרת לגורם עלום כי אם לא יצלחו המגעים לממשלת ימין, מפלגתה "תלך לאופציה עם השמאל"

איילת שקד בכנס השקת ימינה, כפר המכביה, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"הוא צריך ללכת". שקד/ראובן קסטרו

בהקלטות שנחשפו הערב (שני) נשמעת ח"כ איילת שקד, מספר שתיים בימינה, מכנה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה "רודנים" ו"דיקטטורים", שלא יהיו מוכנים לעזוב את המעון בבלפור. בהקלטות שנחשפו לראשונה בחדשות 12 מציינת שקד כי אם לא יצלחו המגעים להקמת ממשלת ימין כשיו"ר מפלגתה נפתלי בנט ראשון ברוטציה, מפלגתה "תלך לאופציה עם השמאל".

בעניין האפשרות להקמת ממשלת ימין אמרה שקד: "אם המנדט יהיה בידיים של בנט, ובנט יגיד לו, נצא בפומבי וגם אני, בנט הוא ראש הממשלה, אין סיבה לשבור את הימין, אתה מחויב לערכי הימין, נעשה קמפיין - בנט ראשון ברוטציה לשנה וחצי, נניח, ואחר כך ביבי עוד שנתיים וחצי, זה הכי טוב לכולם. אם נפתלי יקבל את המנדט מהימין, הוא לא ילך עם השמאל כשהמנדט אצלו ביד מהימין. זה לא יקרה", אמרה שקד.

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"אכפת לו עכשיו זה רק המשפט". נתניהו ורעייתו שרה/ראובן קסטרו

שקד טוענת בהקלטות כי בשל משפטו, נתניהו עשוי לקדם מהלכים ימניים. זאת, בניגוד לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהוביל את ההתנתקות ב-2005. כמו כן, שקד מתייחס לשיחות שהיא מקיימת בקביעות עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בניסיון לשכנע אותו להיכנס תחת נתניהו לממשלת ימין.

"זה הפוך משרון. זה נכון שכל מה שאכפת לו עכשיו זה רק המשפט. חד-משמעית לא אכפת לו מכלום. זה נכון. אבל זה נכון שכל השיקולים שלו, וההתנהגות שלו, וההתנהלות שלו, הכול סביב המשפט. זה נכון שהוא צריך ללכת. הוא צריך ללכת. אבל אמרתי לגדעון, יש מדינה. אז מה עכשיו, תעשה קואליציה מופרכת כזאת, עם האלה והאלה, בגלל שהוא צריך ללכת? הוא קיבל שלושים מנדטים", אמרה שקד.

שקד נשמעת פונה לגורם איתו היא משוחחת ואומרת: "תראה, הוא מפחד ללכת להליך של חנינה ועסקת טיעון, כי הוא מפחד מזה, הוא מפחד שבסוף הוא יצטרך להודות באשמה. וזה לא יסתדר, הוא הרי אדם מאוד מאוד פרנואיד, אז הוא מפחד מזה. ולנשיאות, הוא רוצה להמשיך להישאר בשלטון. יש לו תאוות שלטון וכוח, הוא ואשתו. זה כמו הרודנים. כמו דיקטטורים, הם לא מוכנים לזוז. לנו אין את זה".

עוד בוואלה!

נתניהו: מוכן שבנט יכהן ראשון ברוטציה; יו"ר ימינה: לא ביקשתי את ראשות הממשלה

לכתבה המלאה

"נתניהו הכשיר את הערבים - זה הנזק הכי גדול"

לדברי שקד, בימינה ישמחו אם נתניהו יצליח לרתום את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לממשלת ימין בתמיכת רע"ם. "אנחנו הכי נשמח אם הוא יכופף את בצלאל. או אם הוא ייתן את המנדט לבנט. אבל אם הוא ייתן את המנדט לבנט, ולא נצליח להרכיב ממשלת ימין בגלל שגדעון וגנץ יתבצרו - אנחנו לא מוכנים ללכת לבחירות, אז נלך לאופציה עם השמאל, וננסה לשכנע את בצלאל לבוא איתנו, כדי שלא נצטרך לקחת את רע"ם".

"אתם מבינים שאם יש בחירות, השמאל יכול, בהסתברות לא מבוטלת, יכול לקבל 61 עם הערבים. הוא כבר קיבל את זה במועד ב' וגם במועד ג'. אז מה עשינו? עכשיו בגלל שנתניהו הכשיר את הערבים, אז לאף אחד אין בעיה להקים איתם ממשלה. זה הנזק הגדול, שהוא כבר נעשה. זה הנזק הגדול".

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully