וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריאנטים חדשים התגלו בישראל; משרד הבריאות: להימנע מטיסות לא הכרחיות

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 1:56

משרד הבריאות מסר כי הווריאנטים אובחנו אצל תינוקת ומבוגר מחוסן ששבו מחו"ל, ומקרה נוסף אצל ישראלי מחוסן ששב מצ'ילה. כמו כן, 60 מקרים של המוטציה ההודית התגלו בסך הכל בישראל

בווידאו: אש מבהיר שבקרוב תותרנה התקהלויות גדולות יותר/צילום: לע"מ

שני מקרים של המוטציה הברזילאית ומקרה נוסף של וריאנט מצ'ילה אובחנו בישראל - כך הודיע הערב (שני) משרד הבריאות. לפי המשרד, תינוקת ומבוגר מחוסן נגד קורונה ששבו מחו"ל אובחנו בווריאנט הברזילאי, וכן מקרה נוסף של מוטציה מצ'ילה התגלה אצל אזרח ישראלי מחוסן ששב ארצה.

כמו כן, התגלו 19 מאומתים נוספים של הווריאנט ההודי בקרב זרים ובסך הכל עד היום התגלו 60 מקרים בישראל. במשרד אומרים כי עדיין לא ברור מה ההשלכות של אותם וריאנטים על מחוסנים נגד קורונה ומחלימים.

במשרד הזהירו את האזרחים וביקשו להימנע מטיסות לא הכרחיות. "משרד הבריאות מזכיר את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל. אנו שבים ומדגישים כי מי ששב מחו"ל ואינו מחוסן או מחלים נדרש לבידוד. כמו כן, ממדינות רמה 2 בהן תחלואה קשה - גם מחוסנים ומחלימים מחויבים בבידוד".

נוחתים בשדה התעופה בן גוריון מצביעים לפני כניסתם לבידוד , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מוטציות חדשות התגלו בישראל. נתב"ג/ראובן קסטרו

בתוך כך, בשל מצב התחלואה החמור בהודו שבה מתו עד כה כ-220 אלף בני אדם מהנגיף, ישראל סיפקה מאות מחוללי חמצן, מכונות הנשמה וציוד רפואי נוסף.

בהודעה מטעם משרד החוץ נכתב כי "ייצא משלוח רחב היקף של ציוד רפואי כסיוע להודו המתמודדת בימים אלו עם משבר קורונה חריף. משלוח הסיוע, שיועבר להודו ברכבת אווירית של מספר מטוסים במהלך השבוע, הוא פרי עבודה של משרד החוץ בשיתוף עם המל"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר והמשל"ט, ובתיאום מלא עם ממשלת הודו באמצעות שגרירות ישראל בניו דלהי ושגרירות הודו בישראל".

כמו כן, חברת אמדוקס הודיעה על תרומה של 150 מחוללי חמצן, שיועברו להודו כחלק מהסיוע הישראלי. ארגון הג'וינט נרתם אף הוא למאמץ הסיוע הישראלי ויתרום מחוללי חמצן וציוד נדרש שיועברו לנזקקים בהודו כולל לקהילה היהודית הקטנה במומבאי.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: ישראלים לא יורשו לצאת ל-7 מדינות בשל תחלואה בקורונה

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה לנוחתים בשדה התעופה בן גוריון 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
נכנס לתוקף איסור היציאה למדינות בעלות סיכון גבוה. בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

הודו התגייסה בזמן המשבר לטובת ישראל ובמסגרת זו אישרה הטסת מסכות, כפפות וחומרי גלם לתרופות לישראל וכן סייעה לארגן רכבת אווירית של אזרחים ישראלים.

היום נכנסו לתוקף תקנות של משרד הבריאות האוסרות על אזרחי ישראל, למעט חריגים, לצאת למדינות בעלות סיכון גבוה בשל תחלואה בנגיף הקורונה. המדינות הכלולות ברשימה הן הודו, טורקיה, מקסיקו, דרום אפריקה, אתיופיה וברזיל.

איסור היציאה לאותן מדינות לא יחול על מי שישהה בשטח שדה התעופה של אותה מדינה לזמן של עד 12 שעות מהנחיתה (עבור טיסות קונקשן). בנוסף לכך, מי שאינו אזרח ישראלי יוכל לטוס למדינות לצורך יציאה למקום מגורים קבוע.

מעבר טאבה, 30 במרץ 2021. ללא, פלאש 90
מעבר טאבה/פלאש 90, ללא

בתוך כך, 13 מאומתים לקורונה התגלו במעבר טאבה לאחר בדיקה שעשו טרם כניסתם חזרה לארץ. המאומתים נדרשו להיכנס לבידוד, אך רצו להגיע לביתם בתחבורה ציבורית. במשרד הבריאות שללו את האפשרות הזאת, ואמרו כי הם יכולים לנסוע באמבולנסים, אך המאומתים סרבו. כעת הם נמצאים במעבר טאבה ומחכים לפתרון שירצה את כל הצדדים.

מצרים היא לא אחת משבע המדינות המסוכנות שיצאה נגדן אזהרת מסע, אך למשרד הבריאות אין מידע מהימן על התחלואה שם. חלק מהמאומתים לא היו מחוסנים ויייתכן כי חלו טרם נסיעתם לסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully