וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי בדיון בכנסת על האסון במירון: האתר לא טופל בגלל בעיות משפטיות

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 19:41

יו"ר ש"ס טען כי המחדל באתר קבר הרשב"י של אי יכולת לתקצבו ולהתאים את התשתיות בו בשל קשיים משפטיים. "האסון אינו פוטר אותנו מחקירה". ראש הממשלה: מחובתנו לבדוק כל הבט באירוע. גנץ: האסון - קריאה להשבת הממלכתיות בישראל

בווידאו: דרעי בהתייחסות ראשונה לאסון בהר מירון/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

מליאת הכנסת מקיימת היום (שני) דיון אבל לאחר אסון ההילולה במירון בו נהרגו 45 בני אדם כתוצאה מדוחק במעבר יציאה צר במקום. במהלך הדיון נאם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהתייחס לראשונה בקולו לאסור. דרעי אמר כי האסון לא פוטר אותנו מחקירה, כל אחד על פי אחריותו כדי למנוע אסון נוסף. הדיון נערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ונושאים בו נאומים כ-90 חברי כנסת ושרים.

דרעי ציין על במת המליאה כי האתר לא טופל בגלל בעיות משפטיות. "יש המון בעיות יסוד שנמשכות כבר עשרות שנים באתר הקדוש של קבר הרשב"י במירון, העובדה שאנחנו, איננו יכולים לעשות כל מה שצריך באתר הרשב"י בגלל בעיות משפטיות, מצב זה חייב להיפסק. הגיע הזמן לטיפול שורש בבעיות יסוד אלו. עלינו לקחת אחריות מלאה על כל המתחם כולל תקצוב ובניית תשתיות מתאימות כפי שראוי לאתר קדוש כמו קבר הרשב"י", אמר.

אריה דרעי בישיבת אבל על האסון במירון, כנסת, 3 במאי 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
דרעי במליאה, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בשבועות שקדמו להילולה בל"ג בעומר, הרבה דרעי להתגאות בפני הציבור החרדי בכך שהפעיל לחצים על גורמים שונים במערכת האכיפה, ובראשם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שלא להגביל הגעת קהל להילולה במירון. זאת, על אף התנגדותם של בכירי מערכת הבריאות.

לפני דרעי נאם ראש הממשלה. נתניהו הדגיש את "חובתנו היסודית לבדוק כל היבט של אסון מירון". עוד הוא אמר כי "בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר: את ההגעה, את האבטחה, את הכניסה, את היציאה, את פריסת הזמן והכוחות, ומעל לכל את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו".

עוד בוואלה!

היועמ"ש: אין מניעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית למירון; המפכ"ל: "המשטרה לא תהיה שעיר לעזאזל"

לכתבה המלאה
אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
כוחות חירום בליל האירוע במירון, חמישי/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ אמר במליאה: "עלינו לגייס את הסולידריות כדי לתקן. בכוחנו להציל חיים. זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות. חקירה, אין תפקידה רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו עבור הקורבנות ולוודא שמותם לא יהיה לשווא. חובתנו להפוך את האסון הלאומי- מנקודת שבר, לנקודת שינוי".

טרם הדיון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כתב חוות דעת בה קבע כי אין מניעה משפטית להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון במירון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully