וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הורה לאנשי משרד המשפטים לגבש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון הר מירון

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 18:47

בעקבות הודעת מנדלבליט כי ניתן להקים את הוועדה שתחקור את האסון בו נמחצו למוות 45 בני אדם בהילולת הרשב"י, הורה שר המשפטים לאנשי משרדו לגבש נוסח להצעה. המפכ"ל קובי שבתאי התייחס להאשמות כלפי המשטרה ואמר כי "הייתה התנהלות לקויה של גורמים רבים לאורך שנים"

בווידאו: המבקר מודיע על פתיחה בבדיקה לאסון במירון/צילום: לע"מ

שר המשפטים בני גנץ הורה היום (שני) לגורמי המקצוע במשרדו, לגבש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון שתועלה לאישור הממשלה. זאת, בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שקבע היום כי אין מניעה משפטית להקים את ועדת החקירה.

חוות הדעת של היועץ המשפטי מגיעה בעקבות בקשה שהעביר אמש גנץ למנדלבליט בנושא האסון בהילולת הרשב"י, שגבה את חייהם של 45 בני אדם. זאת, עוד בזמן ממשלת המעבר.

מנדלבליט מנה את הקשיים שבפתיחת ועדת חקירה שכזו בזמן ממשלת מעבר, אך החליט כי בסיס להקמתה בשל הנסיבות הייחודיות. "מן העבר השני עומדת הדחיפות שקיימת בהקמתה של חקירה ממלכתית לאירוע אסון הר מירון, לנוכח תחילת עבודתן של רשויות החקירה השונות והצורף הדחוק בגיבוש מנגנון חקירה אחד בעל ראייה כוללת ורחבה של מכלול ההיבטים של האירוע והגורמים המעורבים בו, ואשר יזכה לאמון הציבור בעבודתו ובמסקנותיו", כתב היועמ"ש.

מתגייסים למען איציק סעידיאן | גנץ במהלך מבצע התרמת דם במרכז הרפואי, שיבא 28 באפריל 2021. ראובן קסטרו
הורה לאנשי משרדו לפעול. גנץ/ראובן קסטרו
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
אין מניעה משפטית. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במקביל להחלטת היועמ"ש, מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, התייחס להאשמות המופנות כלפי הארגון בעניין האסון במירון. בדברים שנשא במטה מחוז צפון בנצרת הוא הביע הערכה כלפי השוטרים במחוז ואמר: לא אתן למשטרת ישראל להיות השעיר לעזאזל של אף גורם כזה או אחר על התנהלות לקויה לאורך שנים של מספר רב של גורמים".

עוד אמר המפכ"ל כי "שוטרים שעבדו 18 ו-20 שעות, שוטרים שחרפו את נפשם בשביל לחלץ אנשים ואין לי ספק שנצא מהמשבר הזה מחוזקים אבל לא נרפה עד שנלמד ונבין מה קרה שם ונפיק את הלקחים במטרה שאירוע כזה לא יקרה פעם נוספת. אני מביע תמיכה של 200% במפקד המחוז על פועלו, בו ובראש אגף התנועה ובכל השוטרים שפעלו בהכנות והמבצע עצמו".

מפקד מחוז צפון שמעון לביא ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מירון, 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
המשטרה לא תהיה שעיר לעזאזל של אף גורם. המפכ"ל במירון לאחר האסון/דוברות משטרת ישראל

מאוחר יותר הצטרף לישיבה במחוז השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. השר אמר כי "את הימים האלה אני מקדיש בעיקר לביקורי פצועים ולניחומי אבלים. אני שומע מהם בין היתר גם על סיפורי הגבורה של השוטרים והמחלצים. ואני שומע, להבדיל, על הניסיון של גורמים בתקשורת לתקוע טריז בינינו: טריז בין המפכ"ל לממ"ז, טריז בין המפכ"ל והממ"ז לשר, טריז בין המשטרה לציבור".

אוחנה, שספג ביקורת נוקבת על שתיקתו מאז האסון, אמר ביום שבת הוא יתייצב מול המצלמות לכשתסתיים קבורת המתים והבהיר: "אני אחראי - אך אחריות אין פירושה אשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully