וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי חמשת השרים לתיקים שלא אוישו במשך חודשים

3.5.2021 / 10:34

המינויים אושרו במשאל טלפוני, לאחר שהתיקים נותרו ללא שרים בשל המשבר בין הליכוד לכחול לבן. המינויים כוללים את גלנט כשר ההשכלה הגבוהה, שטייניץ בתפקיד שר משאבי המים, ביטון כשר לשוויון חברתי, טרופר בתפקיד שר המדע והטכנולוגיה וגינזבורג כשר התקשורת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו וגנץ/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

הממשלה אישרה הבוקר (שני) במשאל טלפוני את מינוי חמשת השרים לתיקים שלא אוישו בחודשים האחרונים בשל המשבר בין הליכוד וכחול לבן.

מצד הליכוד, השר יואב גלנט ימונה לשר ההשכלה הגבוהה והמשלימה בנוסף על תפקידו כשר החינוך, והשר יובל שטייניץ ימונה לתפקיד שר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה.

מטעם כחול לבן, השר מיכאל ביטון ימונה לתפקיד השר לשוויון חברתי בנוסף לתפקידו כשר לנושאים אסטרטגיים וכשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון; השר חילי טרופר ימונה לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה, בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט; וח"כ איתן גינזבורג ימונה לתפקיד שר התקשורת.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
מנדלבליט./פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בתיקים כיהנו בחודשים האחרונים ממלאי מקום שפקעה כהונתם אחרי שלושה חודשים לפי החוק, ולא מונה להם שר קבוע. בשבוע שעבר, בשל עתירות בנושא, דרש בג"ץ את מינוים של השרים הקבועים, בראשם שר המשפטים - שבאותו שלב היה גם הוא נעדר ממינוי קבוע.

ביום רביעי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לאישור הממשלה את מינויו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד שר המשפטים. זאת, לאחר שבמשך שלושה חודשים סירב לכך, ולאחר שניסה למנות את ח"כ אופיר אקוניס לתפקיד - מינוי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינה "לא חוקי", והוקפא בהתאם בבג"ץ. בנוסף לכך, נתניהו התחייב כי יביא לאישור את יתר המינויים במשרדים החסרים ביום ראשון. בג"ץ אז החליט לבטל את הדיון בנושא, בהתאם לבקשתם של נתניהו ומנדלבליט. השופטים דרשו תשובה בנושא המינויים עד שני בשעה 16:00, יום לאחר המועד שקבע נתניהו להעלאתם לאישור הממשלה.

בתוך כך, בעקבות האסון בהר מירון, נתניהו דחה את ישיבת הממשלה שנקבעה מאתמול להיום. עם זאת, אישור המינויים הקבועים נותר בטווח הזמנים שהשופטים העמידו בפני הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully