וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: אפתח בביקורת מיוחדת על אסון הר מירון

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 10:14

אנגלמן הודיע כי יבחן את ההתנהלות שהביאה למותם של 45 משתתפים בהילולת הרשב"י ולפציעתם של כ-150. הוא אמר כי אינו שולל הקמת ועדת חקירה ממשלתית, ושיעביר ליועמ"ש את מסקנותיו אם יעלה חשד לפלילים. "ניתן היה למנוע את האירוע"

בווידאו: המבקר מודיע על פתיחה בבדיקה לאסון במירון/צילום: לע"מ

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) כי יפתח בביקורת מדינה מיוחדת על אסון הר מירון. הוא אמר כי יבחן את הנסיבות וההתנהלות שהובילו למותם של 45 בני אדם ולפציעתם של כ-150 בהילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י), ויעביר את מסקנותיו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אם יעלה חשד לפלילים. אנגלמן ציין כי אינו שולל הקמת ועדת חקירה ממשלתית לצד הביקורת.

"מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו, ועתה, מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה", הבהיר. "ברצוני להודיע היום כי יש בכוונתי לפתוח בביקורת מיוחדת שתתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון זה. את היערכותם של הגופים השונים, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מדוח הביקורת של מבקר המדינה מ-2011".

מסע"ת | מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בנושא האסון בהר מירון. משרד מבקר המדינה, ירושלים 3 במאי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
אנגלמן, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

המבקר פירט כיצד תיראה הבדיקה. "הביקורת תעסוק בשלושה מישורים עיקריים: הראשון הוא בחינת התנהלותם של כלל הגורמים, מרמת מקבלי ההחלטות לרבות מערכת אכיפת החוק לקראת האירוע ובמהלכו, השני הוא טיפול במתחם קבר הרשבי במהלך השנים, והשלישי יעסוק בראייה רוחבית לעתיד - כיצד מקיימים אירועים המוניים דתיים במדינת ישראל לצורך מניעת הישנותו של אסון כזה בעתיד".

"בשל הנסיבות הטרגיות שהובילו לאסון האזרחי הגדול של השנים האחרונות, תהיה התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר. ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי - נפעל על פי סעיף 14 ג' לחוק מבקר המדינה, והעניין יועבר ליועמ"ש לבחינתו", הוסיף. "אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה, במקביל לפעילותה של הוועדה".

בימים האחרונים נשמעו קריאות להקמת ועדת חקירה ממשלתית, וביקורת על התחמקות צמרת הממשלה והמשטרה מאחריות. אתמול פנה שר המשפטים בני גנץ למנדלבליט בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר את הקמת הוועדה, עוד בזמן ממשלת המעבר.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
תוקם ועדת חקירה ממלכתית? זירת האסון/פלאש 90, דוד כהן

אתמול מונה ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), לעמוד בראש חקירת האסון. לפי מח"ש, החקירה החלה כבר ביום שישי והוקצה לה "צוות חוקרים מיומן". צוות של מח"ש הגיע פעמיים להר: הראשונה שעות ספורות לאחר הטרגדיה, והשנייה אתמול עם פתיחת החקירה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העניק גיבוי למפכ"ל ומפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, והבהיר כי "אחריות - אין משמעותה אשמה". ביום האירוע לביא הצהיר כי הוא "נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully