וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הר מירון: ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש מונה לעמוד בראש החקירה

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 14:05

ניצב-משנה אברהים סלמאן ינהל את חקירת האסון בהילולה, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו יותר ממאה נוספים. במח"ש הבהירו: החקירה החלה מיד לאחר הטרגדיה, הקצנו צוות מיומן. המפכ"ל הבטיח למצות את החקירה באיגרת ששלח לשוטרים: "חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים"

בווידאו: חוקרי מח"ש בזירה בהר מירון/צילום: שלומי גבאי

ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מונה היום (ראשון) לעמוד בראש חקירת האסון בהר מירון. לפי מח"ש, החקירה החלה כבר ביום שישי והוקצה לה "צוות חוקרים מיומן". צוות מח"ש הגיע הבוקר להר בפעם הראשונה מאז שהבדיקה הפכה לחקירה.

במקביל, המפכ"ל קובי שבתאי שלח איגרת לשוטרים, ובה הבטיח למצות את החקירה. "אחיי ורעיי השוטרים, בסוף השבוע אירע אסון כבד בהילולת מירון השנתית. לבנו עם משפחות ההרוגים באסון", כתב. "אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו וביטחונו של האזרח בשגרה ובחירום. אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה".

האסון במירון | חוקרי מח"ש בזירה 2 במאי 2021. אלי אשכנזי
חוקרי מח"ש בזירה, היום/אלי אשכנזי

בהמשך, ציין שבתאי כי "כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות. אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחנו, לטובת ביטחון הציבור ואיכות חייו".

"השוטרים והשוטרות שפעלו במירון, פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החירום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים", הוסיף. "אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי. אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ".

מפקד מחוז צפון שמעון לביא ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מירון, 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
הוקצה "צוות חוקרים מיומן". מפקד המחוז והמפכ"ל במירון, שישי/דוברות משטרת ישראל
אגרת מפכל המשטרה לשוטרי ומתנדבי משטרת ישראל בעקבות אסון מירון 2 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
"חותרים לחקר האמת". איגרת המפכ"ל/דוברות משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס אמש לאסון בהילולת הרשב"י בהר מירון, שגבה את חייהם של 45 בני אדם. אוחנה, שספג ביקורת נוקבת על שתיקתו מאז האסון, אמר כי יתייצב מול המצלמות לכשתסתיים קבורת המתים והבהיר: "אחריות - אין משמעותה אשמה".

בפוסט שכתב בפייסבוק אוחנה העניק גיבוי לצמרת המשטרה, כולל המפכ"ל ומפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא. "שרשרת הפיקוד עשתה את תפקידה", כתב. "ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת". על המפכ"ל שבתאי, אמר אוחנה כי "מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור".

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
בדיקה החלה שעות ספורות לאחר האירוע. זירת האסון/פלאש 90, דוד כהן

הבדיקה במח"ש החלה שעות ספורות לאחר פרסום ממדי האירוע. בתום התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוחלט כי ייבדקו חשדות לפלילים מצד שוטרים, וחקירת המשטרה הופסקה. במקביל, מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, הצהיר כי הוא "נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה".

הלוויותיהם של 45 ההרוגים באסון נערכו לאורך סוף השבוע. 13 מ-150 הפצועים עדיין מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. המעבר בו נפגעו שימש יציאה מרחבה מרכזית בהר, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים במעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully