וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-20 מיליון נדבקים בהודו, מודי ספג מכה בבחירות

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 11:10

12 ימים ברציפות שבהם מספר המאובחנים החדשים גבוה מ-300 אלף, וראש הממשלה ספג אכזבה בבחירות במדינת מערב בנגל. מומחים קוראים להטלת סגר על מנת להקל על בתי החולים העמוסים, שסובלים ממחסור באספקת חמצן

בווידאו: תיעוד מרחפן של שריפת גופות המונית בניו דלהי/צילום: רויטרס

הודו רשמה היום (שני) יותר מ-300 אלף מקרים חדשים של נגיף הקורונה זה היום ה-12 ברציפות, מה שקירב את מניין המאובחנים הכולל במדינה ל-20 מיליון. 3,417 איש שחלו בווירוס מתו ב-24 השעות החולפות, ובסך הכול 218,959 מאז פרוץ המגיפה, לפי נתוני משרד הבריאות. עם זאת מומחים מאמינים כי המספרים האמיתיים במדינה שבה חיים כ-1.4 מיליארד איש גבוהים פי חמישה עד עשרה מאלו הרשמיים.

בתי החולים מלאים עד אפס מקום, אספקת החמצן אוזלת ובתי הקברות והמשריפות מוצפים בגופות בשבועות האחרונים. לפחות 11 מדינות וטריטוריות בהודו הטילו סגרים והגבלות אחרות, אבל ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מסתייג מסגר כללי בשל החשש מהפגיעה הכלכלית.

"לדעתי, רק סגר כללי והכרזת מצב חירום רפואי יעזרו לטפל בצרכים הנוכחיים של מערכת הבריאות", צייץ בהרמר מוקהרג'י, אפידמיולוג מאוניברסיטת מישיגן.

שריפת גופות חולי קורונה בפאתי בנגלור, הודו, 2 במאי 2021. רויטרס
המשבר הקשה מתחילת שלטונו של מודי. משריפה ליד בנגלור/רויטרס

הגל השני של המגיפה הוא המשבר הקשה ביותר שעמו מתמודד מודי מאז עלייתו לשלטון ב-2014. הוא ספג ביקורת על כך שלא נקט צעדים מוקדמים יותר לבלימת הנגיף ועל שאפשר למיליוני אנשים, רובם ללא מסיכות, להשתתף באירועים דתיים ובעצרות פוליטיות בחמש מדינות שונות במרץ ואפריל האחרונים. קבוצת מדענים הזהירה את הממשלה בתחילת מרץ מפני הופעתו של וריאנט חדש ומדבק יותר ברחבי המדינה, אך למרות זאת, היא לא חיפשה להטיל מגבלות משמעותיות.

עדיין לא ברור כיצד ישפיע המשבר על מודי או על מפלגתו הלאומנית ההינדית. הבחירות הכלליות הבאות יתקיימו רק ב-2024, אך בינתיים ספג מודי מפלה במדינת מערב בנגל, אחת הבודדות שבהן מפלגתו אינה בשלטון. עם זאת, הוא ניצח במדינה השכנה אסאם.

שריפת גופות חולי קורונה בפאתי בנגלור, הודו, 2 במאי 2021. רויטרס
בריטניה תשלח אלף מכונות הנשמה להודו. שריפת גופות בבנגלור/רויטרס

מנהיגיהן של 13 מפלגות אופוזיציה חתמו אתמול על מכתב שבו הם הפצירו במודי להשיק תכנית חיסונים לאומית בחינם ולתת עדיפות לאספקת חמצן לבתי החולים ולמרכזי הבריאות. כמה מדינות דחו את הרחבת מבצע החיסונים לבני 18 ומעלה, שהייתה אמורה להתחיל בשבת, בשל מחסור באספקה. משרד הבריאות הלאומי אמר למדינות השונות יש עשרה מיליון חיסונים ועוד שני מיליון מנות יגיעו בשלושת הימים הקרובים.

למרות היותה יצרנית החיסונים הגדולה ביותר בעולם, להודו אין מספיק עבור עצמה. רק כ-9% מכלל אזרחיה קיבלו מנה אחת של החיסון. הודו מתקשה להגדיל את יכולת היצר שלה מעבר ל-80 מיליון מנות בחודש בשל מחוסר בחומרי גלם ושריפה במכון הלאומי "סרום", המייצר את חיסוני אסטרהזניקה.

בשל המצב הקשה בהודו, בעלות בריתה מזרימות אליה סיוע. בריטניה תעביר אלף מכונות הנשמה נוספות להודו, וראש ממשלתה בוריס ג'ונסון אמור לשוחח עם מודי מחר. השניים היו אמורים להיפגש, אך ההתפרצות הקשה הובילה לדחיית הביקור של ג'ונסון עד להודעה חדשה.

הווריאנט ההודי, שטרם ברור אם הוא עמיד בפני החיסונים, אותר כבר ב-17 מדינות לפחות, בהן בריטניה, שוויץ, איראן וגם בישראל. כמה ממשלות סגרו את הגבולות עבור המגיעים מהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully