וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט פועל לקבלת המנדט מהנשיא בתמיכת נתניהו, סמוטריץ' והחרדים

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 18:28

לוואלה! נודע כי יו"ר ימינה עושה מאמצים מול נתניהו, וגורמים בגוש הימין עודכנו על כך, ולדבריהם - ראש הממשלה לא שולל אפשרות כזאת, והוא בוחן את הסכמתו למהלך. במפלגתו של בנט מכחישים את הדיווחים. בכירים בגוש השינוי: בנט התחייב להמשיך איתנו את המו"מ

בווידאו: הצהרת יו"ר ימינה, נפתלי בנט/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט פועל כדי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא בהמשך השבוע, בהתבסס על תמיכת הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. לוואלה! נודע היום (ראשון) כי מאמצי בנט נעשים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגורמים בגוש הימין עודכנו על כך. לדבריהם - נתניהו לא שולל אפשרות כזאת, והוא בוחן את הסכמתו למהלך. בימינה מכחישים את הדיווחים.

אם כך יקרה, בנט צפוי להתחייב כי יעשה כל מאמץ להקמת ממשלת ימין, אך אם לא יצליח - יתמוך בקידום חוק בחירה ישירה לראשות הממשלה או קיום בחירות חמישיות. אחת האפשרויות שנבחנו במקרה של בחירות חמישיות היא כזו שבנט ונתניהו יופיעו על פתק אחד.

בתוך כך, בכירים בגוש המתנגד לנתניהו אמרו שבנט התחייב בפניהם כי ימשיך לקיים את המשא ומתן עימם, זאת גם אם יקבל את המנדט בזכות ההמלצות של נתניהו וגוש תומכיו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
פורש מגוש השינוי. בנט ונתניהו/ראובן קסטרו

הדיווחים על פעילותו של בנט מגיעים שלושה ימים לפקיעת המנדט של ראש הממשלה, והמערכת הפוליטית ממתינה להכרעתו. האסון בהר מירון אמנם גדע בסוף השבוע את כל המגעים הפוליטיים, אך לקראת סוף המנדט של נתניהו ביום שלישי בחצות, השיחות וההתייעצויות התחדשו.

בנט ניהל בשבוע האחרון מגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במטרה להגיע לסבב ההתייעצויות אצל בית הנשיא עם מתווה ברור להקמת ממשלת אחדות. בנט ולפיד הסכימו עקרונית על הגודל, המבנה, וחלוקת הכוח בממשלה, שמורכבת משבע מפלגות שותפות - יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. אבל נותרו עוד הרבה פערים ומחלוקות, על חלוקת התיקים, קווי יסוד, וסוגיות אידיאולוגיות נפיצות שיכולות להיות במחלוקת.

בנט נפגש בשבוע שעבר לראשונה עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, ודן איתו באפשרויות לשיתוף פעולה, אבל גם סוגיית ההסתמכות על קולות רע"ם טרם לובנה בינו לבין לפיד - אם בהימנעות מהצבעה או תמיכה אקטיבית בהקמת הממשלה.

פגישת יו"ר רע"ם מנסור עבאס ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, 19 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
ערוץ מגעים מקביל. לפיד ועבאס/אתר רשמי, ללא

באותו הזמן, בנט, ובעיקר שותפתו איילת שקד, מבלים כל העת בשיחות גם מול נתניהו והליכוד, שם לוחצים ומפתים את אנשי ימינה לא לחבור לגוש הנגדי ולהדיח אותם מהשלטון לספסלי האופוזיציה. נתניהו העביר בשבוע שעבר מהלך בזק במוסדות הליכוד שיאפשר לו לשריין בנדיבות, במטרה לתת רשת ביטחון לבנט ושקד, ביחד או לחוד, במקרה של בחירות חמישיות. בימינה שוקלים גם לתמוך ביוזמה של נתניהו לבחירות אישיות במידה ולא תורכב ממשלה בכנסת הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully