וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בדרום: צה"ל הסיר את ההגבלות על מרחב הדיג בעזה

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 15:02

דובר צה"ל הודיע על הקלת הסנקציות ברצועה בעקבות רגיעה בשיגורי הרקטות בלילות האחרונים. בתום התייעצות ביטחונית, נמסר כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים החליט להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים. "החזרת המדיניות האזרחית מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות", הבהירו

בווידאו: הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לישראל, 26 באפריל 2021/מערכת וואלה!

דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על הסרת ההגבלות במרחב הדיג ברצועת עזה. בתום התייעצות ביטחונית, מסרו כי מתאם הפעולות בשטחים (מתפ"ש) החליט להחזיר את התחום המותר ל-15 מיילים ימיים. זאת, ברקע רגיעה בירי הרקטות בלילות האחרונים.

אחרי עליית המתיחות בסוף השבוע עם עשרות שיגורים מהרצועה, הלילה ושלשום נשמר השקט בדרום, ואתמול זוהו רק שני שיגורים כושלים. בדובר צה"ל הבהירו כי "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית".

דייגים ברצועת עזה 26 באפריל 2021. רויטרס
הדיג יחזור על גלי הרגיעה. סירות בעזה/רויטרס

בעקבות ההסלמה, ביום שני הסמיך הקבינט המדיני-ביטחוני את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון בני גנץ להורות על תגובה צבאית חריפה אם יימשך הירי. לדברי בכירים הישראלים, שרי הקבינט אישרו תכנית מבצעית לפעולה משמעותית שמכוונת נגד חמאס.

הבכירים הישראלים הוסיפו כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן וגורמי ביטחון נוספים עידכנו את השרים כי כל האינדיקציות שמגיעות משליח האו"ם בעזה, תור ונסלנד, ממצרים וממדינות ערביות נוספות, מצביעות על כך שחמאס לא רוצה הסלמה בעזה. ככל הנראה האיום הוביל לחשש בחמאס, ועד כה לא חזרו השיגורים.

למרות זאת, קצינים בפיקוד הדרום מזהירים כי המתיחות טרם הסתיימה, והאפשרות שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יודיע על דחיית הבחירות ויטיל את האשמה על ישראל מעוררת חשש במערכת הביטחון. לפי הערכות בפיקוד דרום, חמאס יכול לנצל את ההכרזה כדי לשחרר את הרסן לפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ולשגר רקטות בהיקף שיחייב את ישראל להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully