וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: חמאס ינסה להצית את ירושלים ויו"ש בתגובה לדחיית הבחירות ברשות

29.4.2021 / 12:20

בצבא סבורים כי הכרזתו הצפויה של אבו מאזן לא תגרור הסלמה מצד הארגון בגבול הרצועה. גורמי ביטחון הצביעו על מועדים בעלי פוטנציאל לנפיצות, בהם יום הנכבה ויום ירושלים. ראש אגף מבצעים צפוי להפיץ פקודה ייעודית להעלאת הכוננות בפיקוד המרכז ואוגדת עזה עד תום הרמדאן

בווידאו: הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לישראל, 26 באפריל 2021/מערכת וואלה!

בצה"ל העריכו אמש (רביעי) כי דחיית הבחירות המסתמנת ברשות הפלסטינית תוביל להסלמה ביהודה ושומרון ובירושלים, ולא ברצועת עזה. לפי הערכות המצב בצה"ל, האישור לתגובה חריפה על המשך הירי מהרצועה הרתיע את חמאס, ולכן לא שוגרו רקטות מעבר לטווח של שבעה קילומטרים. בארגון הטרור העריכו שהדרג המדיני בישראל יורה על פגיעה חריגה ביעדיו, ופעלו לאורך הגבול לריסון הפגנות ושיגורים.

במקביל, העביר חמאס מסרים מרגיעים דרך המתווכים ממצרים. גורמים בכירים במערכת הביטחון מסרו לחמאס דרך מצרים שאם ברצונם לחזור לתהליך ההסדרה - הם יהיו חייבים להפסיק את שיגורי הרקטות וההפגנות על הגדר. בשלב זה, היקף המפגינים בגבול הרצועה ירד מאלף לעשרות בודדות.

מפגינים בעזה ברקע המתיחות בירושלים, 25 באפריל 2021. רויטרס
חשש מהסתערות המונית על הגדרות. הפגנה בעזה, השבוע/רויטרס

במערכת הביטחון מתנחמים מההצלחה לקרר את ירושלים ולמנוע משבר דתי סביב הר הבית, אך מעריכים שרצונו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר למנוע פגיעה בעזה יצית מחדש את האש בשאר האזורים. גורמי ביטחון הצביעו על שורה של תאריכים שכל אחד מהם מסמן פוטנציאל לנפיצות: 9 במאי, היום ה-28 לרמדאן שמוגדר כנקודת זמן רגישה מאוד, 15 במאי שמציין את יום הנכבה, וכן יום ירושלים ואיד אל פיטר.

ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מתכוון להפיץ בימים הקרובים פקודה ייעודית להעלאת הכוננות בפיקוד המרכז ואוגדת עזה, כדי להיערך לימי זעם אפשריים של חמאס בתגובה לביטול הבחירות. החשש הגדול אינו מסתכם בשיגורי רקטות או פיגועים, אלא מגיע לתרחישים של המון מסתער על הגדרות. צה"ל יתגבר כוחות, יחזק את מוקדי החיכוך, ירענן תכניות מבצעיות ויבנה כוחות עתודה בסדיר ובמילואים למקרה של הידרדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully