וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בנאום 100 הימים בקונגרס: "אמריקה שוב בתנועה"

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 11:32

בנאום המסורתי אמר נשיא ארה"ב כי קיבל קיבל אומה במשבר, אך הצליח להשיבה למסלול התקדמות. כשמאחוריו יושבות לראשונה שתי נשים בתפקיד סגנית הנשיא ויו"ר בית הנבחרים, הוא התייחס למבצע החיסונים ולהתעצמות סין וההשקעה בתשתיות. "השקעה של פעם בדור"

בווידאו: ג'ו ביידן נואם בפני הקונגרס האמריקני במלאת 100 ימים לכהונתו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (חמישי) לראשונה נאום בפני הקונגרס, לרגל מאה ימים לכהונתו בתפקיד. על בימת הקונגרס, הנשיא הציג תכניות מרחיקות לכת עבור שוק העבודה, חינוך ורווחה, שיסתכמו בארבעה טריליון דולר אם יאושרו. הוא טען כי קיבל אומה במשבר, והזהיר מהתעצמות סין.

בתחילת נאומו הציג ביידן את יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ואת סגנית הנשיא קמלה האריס, וציין כי נעשתה היסטוריה בכך שהפכו לנשים הראשונות שיושבות מאחורי הנשיא בנאום המסורתי בקונגרס. "גברתי היו"ר, גברתי סגנית הנשיא, אף נשיא מעולם לא את אמר את המילים האלה על בימה זו, והגיע הזמן", אמר ביידן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתייחס לישיבה משותפת של הקונגרס כשהסגנית קמלה האריס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי יושבות מאחוריו בקפיטול בוושינגטון. 29 אפריל 2021. רויטרס
ביידן בנאומו בקונגרס, הלילה/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם בפני הקונגרס בקפיטול ארה"ב בוושינגטון. 29 באפריל 2021. רויטרס
הקונגרס, הלילה/רויטרס

לפי מומחים, התכניות של הנשיא יהיו השינוי הגדול ביותר ברשת הביטחון הסוציאלית במדינה מאז שנות ה-60. "זו תהיה השקעה של פעם בדור באמריקה", אמר. התכנית שתממן גנים לילדים בני שלוש עד ארבע ושנתיים במכללות קהילתיות צפויה לעלות 1.8 טריליון דולר.

בנאומו הכריז כי "אמריקה קמה מחדש", והצביע באופטימיות על מצב האומה ויציאתה בהדרגתיות ממגיפת הקורונה. עוד ציין כי היציאה מהמשבר היא חיונית לבניית הכלכלה, וכן לשינוי מהותי של תפקידי הממשלה באמריקה. "אמריקה מוכנה להמראה", הבטיח ביידן. "אנחנו עובדים שוב, חולמים שוב, מגלים שוב, מובילים את העולם שוב, הראינו אחד לשני ולכל העולם כי אין הפסקה באמריקה. נהפוך משברים להזדמנויות".

התכניות צפויות להיתקל בהתנגדות מצד הרפובליקנים, והלילה הסנאטור השחור טים סקוט מקרוליינה הדרומית, שעלה לנאום אחרי הנשיא, נתן את אות הפתיחה לקרבות בקונגרס. הוא כינה את "רשימת משאלות ליברלית לבזבוז ממשלתי גדול", ויו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית רונה מקדניאל טענה כי מאה הימים הראשונים של ביידן היו "כישלון מוחלט".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס מברכת את יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי לפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינאם לרגל 100 ימי כהונתו בתפקיד, בפני הקונגרס בקפיטול האמריקני בוושינגטון. 29 באפריל 2021. רויטרס
סגנית הנשיא קמלה האריס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בקונגרס. הלילה/רויטרס

לדבריו של ביידן, כשנכנס לתפקיד בתחילת השנה הוא ירש "אומה במשבר", עם "המגיפה הגרועה ביותר במאה האחרונה. המשבר הכלכלי הנרחב ביותר מאז השפל הגדול. המתקפה החמורה ביותר על הדמוקרטיה מאז מלחמת האזרחים".

"עכשיו, אחרי מאה ימים בלבד, אני יכול לעדכן את האומה: אמריקה שוב בתנועה", הכריז ביידן. הוא ציין את הצמיחה הכלכלית והצלחת מבצע החיסונים, וקרא לכל האזרחים שטרם קיבלו את המנות ללכת להתחסן. "אנחנו צריכים להוכיח שהדמוקרטיה עדיין עובדת, שהממשלה שלנו עדיין עובדת, ויכולה לספק את הסחורה", הוסיף.

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, מנהיג הרוב צ'רלס שומר, מנהיג המיעוטים מיטש מקונל, הסנאטור פטריק ליהי וחברי הסנאט עוברים באולם הפסלונים בקפיטול. לפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינאם בפני הקונגרס בוושינגטון. 29 באפריל 2021. רויטרס
"צריכים להוכיח שהדמוקרטיה עדיין עובדת"/רויטרס

הנשיא טען כי התכניות, שימומנו דרך מסים על בעלי הון ותאגידים, נחוצות כדי לשמור על הקצב של סין, בה הוא וממשלו רואים אתגר אסטרטגי משמעותי. "סין ומדינות אחרות סוגרות את הפער במהירות", אמר, והוסיף ששוחח ארוכות עם נשיא סין שי ג'ינפינג.

"הוא רציני לחלוטין בכוונתו להפוך את האומה לחשובה והמשפיע ביותר בעולם. הוא ושליטים יחידים אחרים חושבים שהדמוקרטיה לא תוכל להתחרות איתם במאה ה-21. שלוקח זמן רב מדי להשיג הסכמות", סיפר.

הטקס ששודר בטלוויזיה הארצית היה אחד הרגעים הנצפים ביותר בכהונתו של ביידן. את הנאום נשא בתוך בניין קפיטול שעדיין מוקף במאות חיילי המשמר הלאומי בעקבות ההסתערות של תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-6 בינואר. לנאומי הנשיאים הקודמים הגיעו כ-1,600 אורחים, אך בעקבות הגבלות הקורונה - כ-200 איש בלבד קיבלו השנה הזמנה לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully