וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על זיכוי צעיר שתקף מינית בת 4: "עדות הילדה אמינה"

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 16:40

בערעור ציינה הפרקליטות כי עדות הילדה נמצאה אמינה בעוד אברהם לשם, צעיר מקצרין, בחר שלא להעיד להגנתו. ביהמ"ש זיכה לפני כחצי שנה את לשם מעבירת אונס והוא הורשע בביצוע מעשה מגונה בילדה, ליד בית הכנסת ובזמן שאביה היה בתפילה

בווידאו: עשרות מפגינים במחאה על הרשעתו של אברהם לשם במעשה מגונה בלבד של בת 4.5/צילום: רוני כנפו ומאיה הורודניצ'אנו

הפרקליטות ערערה היום (רביעי) לבית המשפט העליון על זיכויו של אברהם לשם, צעיר מקצרין שזוכה מעבירת אונס של ילדה בת ארבע מחוץ לבית כנסת בירושלים, והורשע בעבירות מעשה מגונה בקטין ובמעשה מגונה בפומבי. בערעור ציינה הפרקליטות כי עדות הילדה נמצאה אמינה בעוד לשם בחר שלא להעיד להגנתו.

בנוסף נטען בערעור כי העדות של הילדה כלל לא נשמעה בבית המשפט משום שחוקרת הילדים אסרה על כך, אך העדות מוסרטת. עוד נטען כי היה צריך להרשיע במעשה מגונה בנסיבות מחמירות את לשם, ולא בעבירה פחותה של מעשה מגונה בפומבי.

בית המשפט המחוזי זיכה לפני כחצי שנה את לשם מעבירת אונס והוא הורשע בביצוע מעשה מגונה של הילדה, ליד בית הכנסת ובזמן שאביה היה בתפילה. בחודש שעבר הוא נידון לשלוש שנות מאסר וחצי. בית המשפט התיר לפרסם רק חלק קטן מגזר הדין, בו צוין כי "בהכרעת דין מפורטת, הורשע הנאשם בגין עבירת מין שביצע בילדה רכה בשנים", וגזר עליו עונש מאסר בפועל של שלוש שנים וחצי, מאסר על תנאי, ותשלום פיצוי בסך 50 אלף שקלים למשפחת הילדה.

"הנאשם הורשע בעבירה של מעשה מגונה בקטינה, לאחר שזוכה מעבירת אינוס שבה הואשם, וכן הורשע בעבירה של מעשה מגונה בפומבי", נכתב בהכרעת הדין.

הפגנה לקראת מתן גזר הדין לאברהם לשם,  שהורשע במעשה מגונה של בת ארבע וחצי, מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, 16 במרץ 2021. רוני כנפו
מפגינים לקראת גזר הדין של לשם, מרץ/רוני כנפו

ממשפחתו של הילדה בירכו על הגשת הערעור מצד הפרקליטות. "צעד קטן בכיוון הנכון ובדרך הארוכה למען השגת צדק במקרה זה. היום המאבק שלנו רק מתחיל", מסרו. "אין מקום לחגיגות במקרה של עבריין מין סדרתי כאברהם לשם, מי שפגע ואנס ילדים לפני בתנו, ושאותר רק בזכות דגימת DNA ממקרה קודם.

עוד הוסיפו במשפחה כי "אנחנו לא שוכחים שלשם הורשע רק במעשה מגונה וזוכה ממעשה האינוס. על מנת שאף הורה לא יצטרך לחשוש שילדיו ייפגעו בחצר בית הכנסת, ברחוב או בגן - אנו מצפים מבית המשפט למלא את תפקידו עם השארת אנסים ופדופילים מאחורי סורג ובריח לעונשי מקסימום, וננהל את המאבק עבור כל הילדים ומשפחות קורבנות עבירות המין".

הזיכוי - והסערה

הזיכוי מאונס עורר ביקורת רבה. אביה של הילדה אמר בחודש שעבר כי השופטים קבעו שהעדות אינה מהימנה, על אף שיש עדות ארוכה וסדורה של הילדה. "הבת שלי לא הייתה הראשונה אבל אולי היא תהיה האחרונה שתפגע ממנו", אמר האב וסיפר כי אחרי פרסום המקרה קיבל פניות של אנשים נוספים שמעידים שילדיהם נפגעו.

"השופטים לא טרחו לראות את העדות החזקה של בתי בחקירת הילדים שהדהימה את המשטרה ואת חוקרת הילדים בפרטים שלה. בית המשפט בחר לברוח מאשמת האינוס למרות העדות ולבחור לראות זה כמקרה ראשון וטעות של פעם ראשונה", הוסיף האב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully