וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 16 מעכו נאשם בהשלכת בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה בעיר

28.4.2021 / 16:02

מכתב האישום עולה כי בשני מקרים שונים השליך הנער בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה בעיר. בעקבות האירועים הנער נעצר. בחקירתו הודה בכל המיוחס לו וטען כי במעשיו ביקש לנקום בשוטרת שלטענתו "דיברה לא יפה" כלפיו. "ההורים הופתעו וגם אנחנו, מדובר בנער ללא עבר פלילי"

בווידאו: בן 16 קונה דלק ומשליך בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת עכו/צילומים מתוך תיק החקירה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש השבוע כתב אישום נגד נער בן 16 מעכו שהשליך בקבוקי תבערה לעבר תחנת המשטרה בעיר. מצלמות אבטחה תיעדו אותו משלם בתחנת הדלק, ממלא דלק במיכל פלסטיק, ולאחר מכן בשני מקרים משליך את הבקבוקים אל מעבר גדר הבטחון של תחנת עכו.

הבקבוקים התלקחו בחצר התחנה סמוך לעמדת התדלוק המשטרתית, אך לא היו נפגעים בנפש ולא שריפה גדולה. על פי כתב האישום, במקרה נוסף, הוא ניקב צמיגים של ניידת משטרה ושל רכב של חברה ממשלתית, שחנו בשכונת המגורים לשוטרים "נווה חוף". בחקירתו הודה מיד במעשים וטען כי ביקש לנקום בשוטרת שלטענתו "דיברה לא יפה" אליו, ועל רקע תיעוד של מקרי אלימות שוטרים שלדבריו ראה ברשת.

תחנת משטרת עכו, 5 בינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
תחנת המשטרה בעכו/אדריאן הרבשטיין

אירועי ההצתה המדוברים התרחשו בשעות הערב, לפני כחודש. בעקבותיהם נפתחה החקירה בתחנה והנער עצמו נעצר בזכות ערנותו של קצין המשרת בתחנה. כשהקצין, רב-פקד אנטולי יאשו, קצין האח"מ של התחנה, הוזעק לטפל באירוע השני, בדרכו, כקילומטר מהתחנה, כשהוא ברכב משטרה לא מסומן, הוא הבחין בנער כשהוא מתרחק מאיזור התחנה בריצה ומביט מפעם לפעם לאחור. זה עורר את חשדו, הוא עצר לידו את הרכב, ירד ממנו במדים כדי לבקש ממנו להזדהות, ואז הנער החל במנוסה רגלית ולאחר מרדף קצר נעצר כשברשותו מצית וגפרורים.

"נשק לכל דבר"

לאחר כשבוע בו הוחזק הנער במעצר, בית משפט השלום בעכו הורה על שחרורו למעצר בית. במקביל לכתב האישום שהגישה נגדו הפרקליטות, ביקשה התביעה מבית המשפט להורות על מעצר בית לנער עד תום ההליכים נגדו.

"לא משחק ילדים", אמר לוואלה! קצין האח"מ. "מדובר באירועים חמורים שבוצעו על רקע תכנון מקדים של מי שעשה שיעורי בית ולמד מהאינטרנט להכין בקבוקי תבערה. צריך לציין שעל פי החוק מדובר בנשק לכל דבר ולראייה גם סעיפי העבירות שיוחסו לו", טען. "על עבירת ההצתה אמרו גם בתי משפט פעם אחר פעם - 'ראשיתה בגפרור ואחריתה מי יישורנו'. במתחם תחנת עכו הצפוף יש גם מגורי לוחמי משמר הגבול, גם מעצר של כלואים, חס וחלילה מי יודע מה היה קורה אם הייתה השריפה מתפשטת לפני שכובתה", הוסיף.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כנגד מי שיפגע בסמלי שלטון ומדינה תוך שימוש בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה".

סנגורו של הנער, עו"ד רועי קרן, מסר לוואלה! בתגובה כי "העבירות לא מאפיינות אותו כלל וקיים פער גדול בין אורחות חייו לבין המעשים שביצע". הוא הוסיף כי "כולנו רוצים שהוא יחזור מיד למסלול נורמטיבי וזה גם האינטרס הציבורי. אנחנו כבר שוקדים על מציאת דרכי טיפול, על מנת שנוכל לסיים את הפרשייה ללא עונש מאסר ואני סמוך ובטוח שבית המשפט, שירות המבחן ואף גורמי התביעה יסייעו בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully