וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 22 מבני ברק הואשם בהצתת האוטובוס במהומות בעיר: "בנס לא היו פגיעות בנפש"

5.2.2021 / 11:52

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מרדכי דוד שהצית את כלי הרכב בזמן ההתתפרעויות נגד כוחות המשטרה שאכפו את תקנות הסגר. באירוע הותקף נהג האוטובוס באלימות, והצעיר הצית לאחר מכן את האוטובוס בעזרת קרטון ובכך סיכן את תושבי הבניין הסמוך

בווידאו: אוטובוס הועלה באש בבני ברק/צילום: דוד קשת ושמעון ברוך-ידיעות מהשטח בטלגרם

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד מרדכי דוד בן ה-22 תושב בני ברק, בגין קשירת קשר לפשע, הצתה ושיבוש מהלכי משפט, שביצע במהלך אירועי התפרעויות בעיר בני ברק וכללו הצתת אוטובוס הנוסעים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צופיה טייץ, .על רקע ניסיונות המשטרה לאכוף הפרות הסגר בעיר בני ברק, התקיימו הפגנות רבות משתתפים בעיר, שכללו התפרעויות, הצתות רכוש, ועימותים אלימים בין אזרחים לשוטרים. ההתפרעויות הגיעו לשיאן סמוך לחצות כשאוטובוס חברת "אפיקים" נקלע להתפרעויות בעיר. המתקהלים חסמו את דרכו של האוטובוס, תקפו אותו ואת נהגו, והוא ננטש מנוסעיו.

הצתת אוטובוס במהלך עימותים בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
האוטובס שהוצת בבני ברק/אתר רשמי, ב.ג

לאחר שהאוטובוס נותר ריק ברחוב ניסו מתקהלים, להצית את האוטובוס, אך עוברי אורח שעברו במקום כיבו את האש. הנאשם הבעיר משטח קרטון והניח אותו בוער על מושב הנהג באוטובוס, ואילו נער נוסף העביר את האש בעזרת קרטונים נוספים, אל מושבי הנוסעים. כתוצאה מהמעשים, נשרף האוטובוס כליל, חלונות בבנייני המגורים הסמוכים התנפצו כתוצאה מחום האש, תריסים נמסו, ותושבי הבניינים נאלצו להתפנות מבתיהם בשעת לילה מאוחרת.

לאחר ביצוע המעשים, פגש הנאשם כתב בתוכנית טלוויזיה, וסיפר לו כי יחביא את הטלפון בביתו. אך ביקש מהכתב, שבמקרה ויהיו שוטרים במקום ייקח את הטלפון ויאמר כי הוא השייך לו. זאת במטרה, למנוע מהמשטרה לתפוס את הטלפון, אשר מכיל סרטונים המתעדים את ההתפרעויות.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד טייץ כי "מסוכנותו נלמדת מטיב העבירות המיוחסות לו והן מנסיבות האירוע: הנאשם הצית אוטובוס ציבורי, בקרבת אנשים רבים, מתחת לבנייני מגורים בהם נמצאות באותה שעת לילה משפחות רבות. במעשיו אלה גרם סכנה ממשית הן לדיירי הבניינים, והן לסובבים, אשר אך בנס לא הביאה לנפגעים בנפש".

עוד בוואלה!

נהג האוטובוס שהותקף בבני ברק: "פיגוע לכל דבר"

לכתבה המלאה

אייל ציפורי, נהג אוטובוס חברת "אפיקים", שנקלע להפגנת החרדים סיפר על רגעי האימה בהם מפגינים הציתו את האוטובוס ואף תקפו אותו. "זה פיגוע לכל דבר", אמר. "אני לא יודע למה זה קורה בתוך העם שלנו".

התקרית אליה נקלע ציפורי התרחשה בשעות הלילה המאוחרות, אז כמה מפגינים הבעירו אש סמוך לאוטובוס ברחוב אהרונוביץ' בעיר, באופן שהוביל להתלקחותו. ציפורי, בן 41, חולץ מהאוטובוס, ופונה לבית החולים שיבא במצב קל. "עברתי טראומה לא קלה", סיפר. "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully