וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 ק"מ, 25 תחנות: פרויקט המטרו הגדול במרכז הועבר לאישור הממשלה

27.4.2021 / 10:59

המכשול הכמעט אחרון בפני המטרו הוסר עם החלטת הוועדה לתשתיות להביא לאישור הממשלה את קו M3 שיעבור בגוש דן. לעומת זאת, קו M1 שאמור היה להיות המרכזי נותר עדיין בדיון בוועדה. "קידום פרויקט המטרו, הוא בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו", אמר מנכ"ל משרד הפנים

הדמיות של המטרו. נת"ע, אתר רשמי
בשורה לתחבורה במרכז הארץ? הדמיית קו המטרו שעתיד להיבנות/אתר רשמי, נת"ע

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה אמש (שני) להעביר לאישור הממשלה את התכניות לקו מטרו M3. העברת התכנית לפרויקט, שנחשב למיזם התחבורתי הגדול והחשוב ביותר במדינה, מגיעה לאחר הליך דיונים בו הובאו בפניה השגות הציבור והרשויות המקומיות בנוגע לתכניות המקוריות. במסגרת ההחלטה על אישור התכניות צומצמו הגבלות הבנייה מעל למנהרות.

קו המטרו M3, שאורכו משתרע על כ-40 ק"מ וכלולות בו 25 תחנות, הוא קו טבעתי שבחלקו הצפוני מתחיל באזור התעשיה הרצליה פיתוח. משם יורד לכיוון דרום מזרח דרך מתחם גלילות, רמת השרון ופתח תקווה ומשם דרומה לקריית אונו ואור יהודה. השלוחה המזרחית של הקו תגיע לנתב"ג בעוד השלוחה המערבית שלו פונה לכיוון אזור חולון ובת ים, שם מסתיים בצומת הקוממיות.

קו נוסף של המטרו הוא M1, המשמש כעמוד השדרה של המטרו ומשתרע על כ-85 ק"מ וכלולות בו 62 תחנות תת-קרקעיות. קו זה הוא הארוך והסבוך ביותר, ומשתרע משלוחות רעננה וכפר סבא בצפון, עובר במרכז תל אביב, מדרים לראשון לציון ועד צומת ביל"ו. לכיוון מזרח מציע הקו שלוחות עד לוד. מתוך קו זה לדיון הובאו השגות בנוגע ל-M1 דרום, חלקו של הקו שמתחיל בחולון ויורד לכיוון דרום ומזרח.

הדמיות של המטרו. נת"ע, אתר רשמי
הליך ההשגות הסתיים. הדמיית המטרו העתידי/אתר רשמי, נת"ע

תחום בו קיבלה הוועדה את השגות הציבור הוא צמצום של המגבלות שחלו על בנייה בקרבת המטרו. בין השאר הביאו השגות אלו לשינויים במיקומי הכניסות למטרו, תוספות פירים - המנהרות דרכן חופרים את התעלות, וכן שינויי תוואי קלים על פי הבקשות שהתקבלו. ההנחיות החדשות מאפשרות לבנות קומות תת-קרקעיות בעומק שקודם לכן לא הותרו, וזאת אם הן לא מפריעות לפעולת הרכבת.

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן אמר כי "בהמשך למדיניות שהוביל שר הפנים אריה דרעי, קידום פרויקט המטרו לקראת התחלת ביצוע, הוא בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו. היום מסתיים שלב הדיון בהתנגדויות שהושמעו בפני החוקרת עו"ד תלמה דוכן במסגרת קווים 101א' ו-103, שלב נוסף בדרך להקמת תחבורה ציבורית מיטבית בישראל".

עוד הוסיף כי "המטרו יאפשר התניידות מהירה ובקלות ובתוך כך, חסכון זמן מבוזבז על הכבישים. התושבים צפויים להזדמנויות תעסוקתיות חדשות במטרופולין והכול, בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות באזור".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "מדובר בתוכניות חשובות ומשמעותיות להמשך פיתוח מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב. תוכניות שיש להן תרומה ניכרת לפתרון בעיית הגודש, לפקקים הקשים, לעידוד מעבר לתחבורה ציבורית, לצד העלאת איכות החיים במטרו וצמצום פערים חברתיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully