וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על ביידן השפיע: ארה"ב תעביר 60 מיליון חיסונים למדינות העולם

הבית הלבן הודיע כי מלאי המנות של אסטרהזניקה יחולק בחודשים הקרובים, בסיום בדיקה שעורך ה-FDA. זהות המקבלות עדיין לא נקבעה, אך ככל הנראה הודו תהיה אחת מהן. הנשיא ספג ביקורת על אגירת החיסונים, שטרם אושרו לשימוש בארה"ב, בזמן שמדינות אחרות קורסות תחת הנגיף

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, 22 באפריל 2021. AP
ספג ביקורת. ביידן/AP

ארצות הברית תעביר 60 מיליון מנות חיסון נגד קורונה של אסטרהזניקה למדינות אחרות - כך הודיע אמש (שני) הבית הלבן. המדינה עדיין לא אישרה לשימוש את החיסונים שפותחו באוניברסיטת אוקספורד, אחרי שהתגלו מקרים של היווצרות קרישי דם בקרב מקבלי המנות. הרשויות צפויות לבחון אותם בחודשים הקרובים, ועם קבלת האור הירוק יחל השינוע.

הנשיא ג'ו ביידן ספג ביקורת על אגירת החיסונים מבלי להשתמש בהם, בזמן שמדינות אחרות משוועות לפתרון שיעצור את התפשטות הנגיף. בחודש שעבר, הוא התחייב לחלוק כארבע מיליון מנות עם מקסיקו וקנדה, שבשתיהן החיסון קיבל אישור.

חיסון נגד קורונה במיאמי, ארצות הברית, 5 באפריל 2021. AP
המלאי יספיק לכלל האזרחים. מתחם חיסונים במיאמי, החודש/AP

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי צפתה שכעשר מיליון מנות יוכלו לצאת מגבולות המדינה לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) יסיים את בחינת החיסון בשבועות הקרובים. לדבריה, 50 מיליון מנות נוספות נמצאות בשלבים שונים של ייצור. "הצוות שלנו יעביר פרטים נוספים על התכנית ועל זהות המדינות שיקבלו מאיתנו הצעות, אבל בנקודה הנוכחית אנחנו עדיין בתהליך התכנון".

המשבר בהודו תרם גם הוא ללחץ שהופעל על ביידן. ארצות הברית כבר הצהירה שתספק חומרים למפעלי החיסונים במדינה שנבקת בהתפרצות בממדי ענק. הבית הלבן מסר כי בשיחת טלפון "חמה וחיובית" עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ביידן הבטיח להמשיך ולסייע, בין היתר עם "אספקה שקשורה לחמצן, חומרים לחיסונים וטיפולים נוספים".

בוושינגטון בוחנים את האפשרות לספק לשירותי הבריאות בהודו חמצן, בדיקות קורונה, ציוד הגנה אישי ואת התרופה רדמסיביר, ששימשה את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

חולים מונשמים במקדש סיקי בניו דלהי, הודו, 24 באפריל 2021. AP
הסיוע בדרך. חולה קורונה בניו דלהי, השבוע/AP

עד כה, ה-FDA אישר שלושה חיסונים נגד הנגיף - של פייזר-ביונטק, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון. מומחים מעריכים שחיסוני שלושת החברות יספיקו לאזרחי ארצות הברית, כך שלא יהיה צורך באלה של אסטרהזניקה. לפי הנתונים העדכניים, יותר מ-53% מהבגירים התחסנו לפחות במנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully