וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: "ג'ונסון אמר בלי עוד סגרים מזוינים, שיהיו אלפי גופות"

26.4.2021 / 15:59

דיילי מייל פרסם מפי מקורות אנונימיים כי ראש הממשלה התבטא בצורה חריפה במהלך דיונים באוקטובר, שקדמו לסגר השני. ג'ונסון, שהטיל גם סגר שלישי, הכחיש כי אמר זאת, אך באופוזיציה דורשים תשובות אחרי עוד הסתבכות שנקשרה בשמו, נוסף לשאלות לגבי מימון שיפוץ מעונו

בווידאו: ג'ונסון מכחיש שאמר שהוא מעדיף לראות ערימת גופות על פני סגר נוסף/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכחיש היום (שני) כי הוא אמר שהוא מעדיף לראות ערימה של "אלפי גופות" מאשר להטיל סגר שלישי לבלימת נגיף הקורונה, אחרי דיווח בעיתון הדיילי מייל. זאת בנוסף לכמה דיווחים בעייתיים נוספים מהעת האחרונה, בהם שאלות על מקורות המימון של מעונו הרשמי.

לפי הדיווח האחרון בדיילי מייל, שציטט מקורות אנונימיים, ג'ונסון אמר במפגש בלשכתו באוקטובר האחרון, זמן קצר אחרי שהסכים להטיל סגר שני: "אין יותר סגרים מזוינים, שהגופות ייערמו באלפיהן". מניין המתים בבריטניה הוא החמישי בגובהו בעולם, עם 127,681 מתים, אחרי ארצות הברית, ברזיל, מקסיקו והודו.

ג'ונסון אמר בהכחשתו לדיווח כי על הממשלה היה להבטיח שהסגרים עובדים, "והם עבדו", אך באופוזיציה דורשים תשובות. "אם הוא אמר את הדברים האלו, הוא חייב להסביר זאת", אמר יו"ר הלייבור, קיר סטארמר, שציין כי הוא נדהם מהדיווח.

ג'ונסון אכן הטיל סגר שלישי, בינואר, אך מבקריו אמרו כי ניתן היה להימנע ממנו לו היה נשמע לעצת שריו הבכירים להדק את הסגר השני. החודש החלה הממלכה לחזור לשגרה חלקית, עם התקדמות מבצע החיסונים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון משחק טניס שולחן במהלך ביקור בוורקסהאם, ווילס, 26 באפריל 2021. רויטרס
ישרוד את השערוריות האחרונות? ג'ונסון משחק פינג פונג בסיור בווילס, היום/רויטרס

בשבוע שעבר האשימה לשכתו של ג'ונסון את יועצו הראשי לשעבר דומיניק קאמינגס כמקור להדלפות נגדו. קאמינגס הכחיש שהוא המקור ותיאר את ג'ונסון כבלתי כשיר לתפקיד וכחסר יושרה, בהערות שעלולות להזיק לראש הממשלה השמרני.

ג'ונסון וקאמינגס היו בעבר בעלי ברית קרובים, שעבדו מקרוב במהלך הקמפיין המוצלח לקידום הפרישה מהאיחוד האירופי לפני משאל העם ב-2016. קאמינגס היה גם יועצו של ג'ונסון לאורך קמפיין הבחירות ב-2019, שהביא לשמרנים את הרוב הפרלמנטרי הגדול ביותר שלהם מאז 1987, אך הוא עזב את תפקידו בסוף השנה שעברה אחרי שנחשף כי הפר בעצמו את הגבלות הקורונה.

קאמינגס טען כי ראש הממשלה תכנן שתורמים ישלמו בסתר עבור שיפוץ מעונו ברחוב דאונינג 10, והוסיף כי היה זה "לא מוסרי, טיפשי, אולי בלתי חוקי - וכמעט בוודאות הפרה של כללי הגילוי הנאות של תרומות פוליטיות".

דומיניק קאמינגס, יועצו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, מחוץ לביתו בלונדון, 26 במאי 2020. רויטרס
מהיועץ הקרוב ביותר למבקר חריף. דומיניק קאמינגס, בשנה שעברה/רויטרס

שר ההגנה בן וואלאס סירב היום לאשר או להכחיש אם ג'ונסון קיבל הלוואה לא מוצהרת מתורמים פוליטיים עבור שיפוץ המעון. לדבריו, "מה שחשוב עכשיו הוא שג'ונסון נשא בעצמו בעלויות".

"האם אני חושב שראש הממשלה הוא מלוכלך? לא, אני לא", אמר לתחנת הרדיו של רשת BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully