וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאבים והמספרות נפתחו בבריטניה אחרי 3 חודשים: "מרגיש טוב לחזור"

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 13:31

בזכות התקדמות מבצע החיסונים נגד קורונה, הממשלה החלה בהקלות ברחבי אנגליה. הבירות שוב נמזגות, לקוחות נואשים זוכים לקבל תספורת ותורים השתרכו מחוץ לחנויות. ג'ונסון כינה זאת צעד משמעותי, אך הזהיר מפני שאננות מול הנגיף. "אני כבר לא יכולה להמתין ללכת לפאב"

הקלות במגבלות הקורונה- צעירים יושבים בפאב בלונדון בריטניה, 12 באפריל 2021. רויטרס
צעירים יושבים בפאב בלונדון, היום/רויטרס

בריטניה החלה היום (שני) בהקלה על ההגבלות באנגליה, אחרי שלושה חודשים של סגר. המונים עמדו בתורים לחנויות, הפאבים החלו למזוג בירות ובמספרות קיבלו את פניהם של לקוחות נואשים בזכות התקדמות מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הפתיחה המחודשת של הכלכלה היא "צעד משמעותי" בדרך לחזרה לחירות, אך הפציר באזרחים להתנהג באחריות משום שהווירוס עדיין מהווה איום.

"זה מרגיש טוב לחזור", אמר מת'יו מקגינס, סטודנט בן 21, שהגיע עם חבריו לפאב בדרום לונדון. "תכננו בלילה שעבר להגיע לכאן לארוחת בוקר ולשתות משהו. לא הייתי רוצה לעבוד כאן הלילה מאחורי הבר. זה הולך להיות קשוח". לא כל ההגבלות הוסרו: הפאבים והמסעדות ישרתו לקוחות רק בחוץ, כשהישיבה בפנים אסורה לפחות עד 17 במאי.

הקלות במגבלות הקורונה- לונדון בריטניה, 12 באפריל 2021. רויטרס
סועדים במסעדה בלונדון, היום/רויטרס

בריטניה נואשת לגרום לאזרחיה להוציא כספים, אחרי שנתונים רשמיים הראו שהשנה שעברה הייתה הגרועה ביותר לכלכלת הממלכה זה יותר מ-300 שנה, אחרי ירידה של 9.8% בתמ"ג. מאות אלפי עסקים נסגרו מאז ינואר, עם כניסתה של אנגליה לסגר שלישי בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית שגרמה לנגיף להיות מדבק יותר. מספר המתים בבריטניה מהווירוס הוא החמישי בגובהו בעולם, אך מבצע החיסונים שינה את פני המשחק. אחרי שיותר ממחצית מהמבוגרים קיבלו מנה אחת לפחות של חיסון, מספר המתים נחתך ביותר מ-95% ומספר הנדבקים ביותר מ-90% מאז השיא של ינואר.

הקלות במגבלות הקורונה- רחוב אוקספורד,  לונדון בריטניה, 12 באפריל 2021. רויטרס
מבצע החיסונים שינה את פני המשחק. לונדון, היום/רויטרס

החל משעות הבוקר המוקדמות, עשרות אנשים נעמדו בתורים מחוץ לסניפים של פריימאק ברחבי אנגליה, למרות מזג האוויר הקר מהרגיל לעונה. בצפון לונדון, מגי גריב פתחה מחדש את המספרה שלה תחת עומס גדול.

"אני כל כך מתרגשת לראות את הלקוחות שלי", היא אמרה. "לראות איך הם ולתת להם את ההרגשה שיש להם שיער מסודר. זה הולך להיות כמו יום הולדת לכל הספרים. האיחולים כבר זורמים: מיילים, מסרונים, ווטסאפ, אפילו השכנים ברחוב מאחלים בהצלחה. זה מרגיש נהדר. אני כבר לא יכולה להמתין ללכת לפאב".

בווילס, סקוטלנד וצפון אירלנד קצב הפתיחה המחודשת של המשק הוא אחר, ונקבע על ידי הממשלות המקומיות. בעוד שעסקים לא חיוניים, כמו חנויות כלבו ואופנה, נפתחו היום באנגליה וגם בווילס, אלו בסקוטלנד יישארו סגורים לפחות עד 26 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully