וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' הביע תמיכה בדיל עם עבאס - והתחרט: "טמטום שנתנו להם לגיטימציה"

27.4.2021 / 7:25

אחרי שהכנסת אישרה את מתווה הוועדות והסגנים שסוכם בין הליכוד, הציונות הדתית ורע"ם, טען סמוטריץ' כי הוא "לא רואה בו כל פסול". למרות דבריו, לוואלה! נודע כי זמן קצר לאחר מכן הביע חרטה שהצביע בעד בשיחה עם חבר מפלגתו: "זה היה עובר ברוב גדול גם אם היינו נמנעים"

בווידאו: מיקי זוהר מודיע על הקמת ועדה לענייני ערבים/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הביע אתמול (שני) תמיכה פומבית בדיל שנרקם בין הליכוד, הציונות הדתית ויו"ר רע"ם מנסור עבאס בהצבעה על הקמת הוועדות בכנסת ומינוי סגנים ליו"ר הכנסת, אבל מאחורי הקלעים הוא מתח על כך ביקורת. לוואלה! נודע כי בשיחה שקיים בערב עם ח"כ שמחה רוטמן ממפלגתו, אמר סמוטריץ' בין היתר: "לא היינו צריכים להצביע בעד. זה היה עובר ברוב גדול גם אם היינו נמנעים. פשוט טמטום שנתנו להם לגיטימציה".

הדיל המדובר נרקם אתמול בין יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ליו"ר רע"ם. במסגרתו, רע"ם הצביעה בעד הצעת הליכוד למינוי סגני יו"ר הכנסת והקמת הוועדות הזמניות בכנסת, ובתמורה - הוקמה ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית שבראשה יעמוד יו"ר המפלגה עבאס. כך, השיג הליכוד רוב בנשיאות הכנסת, פורום שבו מתקבלות ההחלטות על ענייניה השוטפים והדיונים בכנסת.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעה, 26 באפריל 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"לא היינו צריכים להצביע בעד". סמוטריץ', אתמול/צילום מסך, ערוץ כנסת

כחלק מהסיכום, וכדי להשיג רוב בהצבעה, בליכוד העניקו למפלגה של סמוטריץ' נציגות בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון - ובכך הבטיחו את הרוב בהצבעה המשותפת עם רע"ם. זאת, למרות אמירותיו של יו"ר הציונות הדתית נגד הקמת ממשלה בהימנעות רע"ם או שיתוף פעולה פוליטי עמה.

ההצעה להקמת הוועדה אושרה בתמיכתם של 17 ח"כים, עם 16 נמנעים וללא מתנגדים. המשמעות היא שגם אם נציגיו של סמוטריץ' בוועדה, ח"כ רוטמן וח"כ אורית סטרוק, היו נמנעים - זו הייתה עוברת ברוב גדול.

ח"כ מנסור עבאס נבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית. דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ, אתר רשמי
רוב בנשיאות הכנסת. זוהר ועבאס/אתר רשמי, דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

בפתח ישיבת הסיעה, התייחס אתמול סמוטריץ' לדיל המדובר, וטען כי תמך במהלך. "מדינת ישראל מחויבת מתוקף ריבונותה לטפל בענייניה האזרחיים של החברה הערבית", אמר. "אני לא רואה כל פסול להקים ועדה שתעסוק בעניינים כאלה ולא רואה פסול בשיתוף פעולה עם נציגיה הערבים".

עם זאת, הוא הבהיר כי לא יהיה מוכן שהנציגים הערבים "יהפכו לשותפים לגיטימיים בממשלה, כי הם חותרים למדינה אסלאמית גדולה על חורבות מדינה יהודית", וכן הוסיף כי "מי שחושב שתהיה כאן מכירת חיסול, טועה. אנחנו נעמוד בפרץ". למרות דבריו, מאוחר יותר סמוטריץ' מתח ביקורת על המהלך בשיחה סגורה עם ח"כ רוטמן, ואמר כי לא היה צריך לתמוך בהצעה.

סמוטריץ' מסר בתגובה כי הוא "מגבה באופן מוחלט את ח"כ רוטמן, נציגו בוועדה המסדרת, ועומד מאחורי המהלכים שאפשרו את חידוש עבודת הכנסת, הנשיאות והוועדות". ח"כ רוטמן אמר כי אינו מתייחס לשיחות אישיות, אך ציין כי המהלך בכנסת תואם עם יו"ר המפלגה "בכל שלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully