וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוהר התנגד להצעת מתנגדי נתניהו בוועדה המסדרת, הכנסת תישאר משותקת

19.4.2021 / 22:00

לאחר הדרמה במליאה, חברי הכנסת התכנסו לבחירת חלק מראשי הוועדות הזמניים וסגני יו"ר הכנסת, אך יו"ר הוועדה החליט לנעול את הישיבה. נציגי ימינה הצביעו נגד הצעה שהעלה: "רוצים להגיע להסכמות רחבות". זוהר: מבינים שאנחנו בדרך לאופוזיציה - נתניהו יעמוד בראשה

בווידאו: ברגע האחרון: רע"ם הפילה את הצעת הליכוד על הרכבת הוועדה המסדרת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), החליט לנעול הערב (שני) את ישיבת הוועדה על בחירת חלק מראשי ועדות הכנסת הזמניים וסגני יושב ראש הכנסת. לאחר התבוסה לליכוד בהצבעה במליאת הכנסת, העלה זוהר להצבעה הצעה בניגוד לדרישת מפלגות הגוש הנגדי לראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זו נפלה ברוב קולות - וזוהר העדיף לדחות את המינויים על פני ההצעה החלופית.

החלטתו של חבר הכנסת מהליכוד באה לאחר הפסקה שמטרתה הייתה להגיע להסכמות בין הצדדים. משמעותה היא שהוועדות הזמניות לא יוקמו, סגני יושבי ראש כנסת לא ימונו, וכל עוד לא תתקבל החלטה אחרת - העבודה הפרלמנטרית תישאר תחת שיתוק מוחלט.

בדיון הוועדה, אמר זוהר לנציגי המפלגות שמבקשות להחליף את ראש הממשלה כי בליכוד "מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה, שם יו"ר האופוזיציה הוא בנימין נתניהו. אתם חושבים שהליכוד לא ידע מה זה להיות באופוזיציה? אתם רוצים שאזכיר לכם את ימי בגין עד שחזרנו לשלטון? אני שש שנים מכהן כח"כ, את כל השנים ביליתי בקואליציה, הייתי במוקדי השפעה. לא יהיה לכם קל איתי כשנהיה באופוזיציה. אם צריך, נלך בכבוד ובראש מורם לשם".

קודם לכן, אמר זוהר לוואלה! כי יסרב לאשר את הקמת הוועדות הזמניות, וייתכן שיצטרך "כמה ימים נוספים לגבש הסכמה" עם הגוש הנגדי. לדבריו, "הם רוצים רוב בכל מקום וזה לא מקובל עלינו".

דיון הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר , 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הייתי במוקדי השפעה, לא יהיה לכם קל". זוהר/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת
דיון הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר , 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת, אתר רשמי
הדיון ננעל ללא הסכמות. הוועדה המסדרת, הערב/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת

בהצבעה הראשונה, נציגי סיעת ימינה הצביעו עם גוש מתנגדי נתניהו. ח"כ מתן כהנא, נציג המפלגה, טען כי זה נובע מכך שהם "רוצים להגיע להסכמות רחבות יותר". ח"כ עודד פורר מתח ביקורת במהלך הדיון, והאשים את זוהר בהתנהלותו. "בגלל שלמיקי זוהר אין רוב בוועדה, הכנסת תישאר משותקת", אמר פורר.

זוהר האשים בתגובה את חברי גוש השינוי בהפרת סיכומים עמו, ואמר כי "ההתנהלות שלכם וחוסר העמידה בסיכומים יביאו לכך שהכנסת תמשיך להיות משותקת". זוהר אמר בציניות כי הוא מעריך שבשבועיים הקרובים, התקופה בה המנדט אצל נתניהו שבה יכהן כיו"ר הוועדה, לא יהיו הסכמות בין הגושים, וח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הטיח בו בתגובה כי "הוא מתנהל כמו מאפייה".

דיון הוועדה המסדרת , 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההצבעה בוועדה, הערב/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת

מוקדם יותר הערב, מליאת הכנסת אישרה את הצעת גוש מתנגדי נתניהו על הרכב הוועדה ברוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים. מפלגת רע"ם הפילה את הצעת הליכוד, עליה הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט, והצביעה בעד המתווה הנגדי.

חברי הכנסת של רע"ם יצאו מהמליאה וחזרו ברגע האחרון כדי להצביע. ההחלטה התגבשה לאחר שיו"ר המפלגה מנסור עבאס נפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בתמורה להצבעה נגד הרכב הוועדה המסדרת מטעם הליכוד, לפיד ועבאס סיכמו כי רע"ם תקבל מקום בוועדת הכספים, תפקידו של סגן יו"ר הכנסת, ותעמוד בראש ועדה למיגור האלימות בחברה הערבית לאחר הקמת הממשלה.

דקות ספורות קודם לכן, נתניהו ובנט הגיעו לפשרה על הרכב הוועדה. לפי הסכם בין השניים, ימינה תמכה בהצעה שמגדירה נציג אחד בוועדה לכל חמישה חברי כנסת, ובתמורה הליכוד אמורה הייתה להעביר נציג אחד מהמכסה שלה בוועדה למפלגתו של בנט, אך ההצעה נפלה ברוב של 60 מתנגדים לעומת 58 תומכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully