וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לגנץ: ראשון ברוטציה תחת חידוש הסכם ממשלת החילופים

25.4.2021 / 20:33

לקראת פקיעת המנדט, נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן והציע לו להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי. זאת כחלק מהסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ

נתניהו משיב לבנט: אתה מתעתע בציבור וסותר ב180 מעלות את מה שהתחייבת/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי, ולחתום על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ.

גורמים בליכוד ובכחול לבן אישרו את הדיווח, שפורסם לראשונה בחדשות 12, על שיחה שהתקיימה בין נתניהו ובין גנץ בשבוע שעבר, שבמהלכה הועברה ההצעה. גנץ, כך אומרים בכחול לבן, השיב לנתניהו על ההצעה: "אני לא רואה איך זה מתכנס".

ההצעה לגנץ היא למעשה חידוש הסכם ממשלת החילופים עליו חתם עם נתניהו בדיוק לפני שנה, אחרי הבחירות השלישיות. חודש לאחר חתימת ההסכם, בליכוד החליטו להפר את הסיכום על תקציב חד שנתי, כדי להתחמק ממימוש הרוטציה, שהיתה אמורה לעבור לגנץ בנובמבר 2021. ההפרות של ההסכם הובילו לפירוק הממשלה, מבלי שהועבר תקציב המדינה, ופיזור הכנסת לבחירות הרביעיות בסוף דצמבר אשתקד.

בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת, 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
גנץ ונתניהו בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כעת, נתניהו מציע לגנץ לחזור לאותו הסכם, ולהתמנות באופן מיידי לראש ממשלה, כשהוא יכהן בשנה הראשונה כראש הממשלה החליפי ולא יידרש לעזוב את המעון הרשמי בבלפור. ההצעה מגיעה לקראת סוף המנדט של נתניהו, ומעידה על מאמצים כבירים למנוע ממנו לחזור לבית הנשיא.

במקביל, בליכוד לוחצים על נתניהו להסכים להצעת רוטציה נדיבה דומה לבכיר במפלגה או באחת ממפלגות הימין - בנט או סער. המטרה של המהלך היא להזיז את נתניהו זמנית מתפקיד ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי, כדי לאפשר ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, "לרדת מהעץ" ולחבור לממשלת ימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully