וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוללת האינדונזית התפרקה לשלושה חלקים: "כל 53 אנשי הצוות נספו"

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 8:55

הצי הודיע כי כלי שיט אימת את מיקומה של הצוללת שטבעה לחופי באלי, בעומק של יותר מ-800 מטר. לאיש לא היה סיכוי לשרוד, והרשויות טרם גילו את הסיבה לתאונה הקטלנית. אחת התיאוריות - הפסקת חשמל שלא אפשרה לה לצוף מחדש

בווידאו: אחרי ארבעה ימים: אותרו שרידי הצוללת האינדונזית שנעלמה/צילום: רויטרס

צבא אינדונזיה הודיע היום (ראשון) כי הצוללת ששקעה לחופי באלי אותרה כשהיא מחולקת לשלוש בקרקעית הים, וכל 53 אנשי הצוות נספו בתאונה. גורמים בצי אמרו כי הם קלטו הבוקר אותות מהצוללת בעומק של יותר מ-800 מטר, ורכב חילוץ תת-ימי שהושאל מסינגפור נשלח לקרקעית כדי לקבל אישור ויזואלי לשרידים.

הצוללת מדגם KRI Nanggala נעלמה ביום רביעי אחרי שביקשה אישור לצלול במהלך תרגיל לשיגור טילי טורפדו, והסיבה לטביעתה עדיין לא ברורה.

ההודעה היום נמסרה יממה אחרי שהצבא אישר שנמצאו שרידים מהצוללת, כולל שטיחי תפילה, באזור שבו אבד עמה הקשר. מלזיה השכנה, כמו גם ארצות הברית, אוסטרליה והודו היו בין המדינות שהציעו עזרה בחיפושים.

אנשי צבא מאינדונזיה מציגים תיעוד שבו נראית הצוללת ששקעה במצולות במהלך מסיבת עיתונאים בנמל תעופה באי באלי, 25 באפריל 2021. רויטרס
אנשי צבא מאינדונזיה מציגים תיעוד שבו נראית הצוללת ששקעה במצולות במהלך מסיבת עיתונאים בנמל תעופה באי באלי, 25 באפריל 2021/רויטרס
אנשי צבא מאינדונזיה מציג חגורת הצלה מהצוללת ששקעה במצולות במהלך מסיבת עיתונאים בנמל תעופה באי באלי, 25 באפריל 2021. רויטרס
אנשי צבא מאינדונזיה מציג חגורת הצלה מהצוללת ששקעה במצולות במהלך מסיבת עיתונאים בנמל תעופה באי באלי, 25 באפריל 2021/רויטרס

סירות הצלה, מטוסי סיור וספינות חילוץ של הצי נפרסו לסקור אזור של כ-34 קמ"ר. ראש המטה של הצי, יודו מרגונו, אמר היום כי אותרו חפצים נוספים מהצוללת, כולל עוגן ואפודי הצלה של הצוות. לדבריו, הצוללת התפרקה לשלושה חלקים. מפקד הצי, האדי טג'הג'נטו, אישר כי אין סיכוי למצוא שורדים.

"בצער עמוק, אני יכול לומר שכל 53 אנשי הצוות על הסיפון מתו", הוא אמר לכתבים. נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו שלח את תנחומיו למשפחות, אחרי שתיאר אותם כ"פטריוטים הטובים ביותר".

מומחים הסבירו כי העומק שבה נמצאה הצוללת הוא הרבה מעבר לזה שאפשר לשרוד בו וכי הייתה לה אספקת חמצן לשלושה ימים בלבד. הצוללת, שנבנתה בגרמניה, היא בת יותר מ-40 שנה, אך עברה שיפוצים ב-2012.

קרובות משפחה של אנשי צוות מהצוללת ששקעה במצולות מתחבקות בלשכת הצי בעיר סורביה, אינדונזיה, 25 באפריל 2021. רויטרס
קרובות משפחה של אנשי צוות מהצוללת ששקעה במצולות מתחבקות בלשכת הצי בעיר סורביה, אינדונזיה, 25 באפריל 2021/רויטרס

הרשויות טרם גילו מה הוביל לתאונה, אך ייתכן שהצוללת סבלה מהפסקת חשמל שהותירה את הצוות שלה ללא יכולת לצוף בחזרה. הן דחו את האפשרות שהיא התפוצצה, משום שלטענתן המידע מצביע כי הצוללת התפרקה באמצעות לחץ מים אדיר במעמקי הים. מומחים ציינו כי על אף שדגם הצוללת הזה משמש ציים רבים ברחבי העולם, גילה המתקדם עשוי היה להיות גורם לטביעה.

בעשורים האחרונים התרחשו שורת תאונות צוללות קטלניות בעולם. אחת הקשות ביותר הייתה טביעתה של "קורסק", גאוות הצי הרוסי, בשנת 2000. 118 אנשי צוות נספו אחרי שטיל טורפדו התפוצץ במהלך תמרון בים ברנץ, וגרם לפיצוץ יתר הטילים. רוב המלחים מתו במקום, אך אחרים שרדו במשך כמה ימים לפני שנחנקו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully