וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הראשון של "השבוע הקדוש": מחבל מתאבד התפוצץ ליד כנסייה באינדונזיה

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 12:33

המחבל ניסה להיכנס לשטח הכנסייה הקתולית בעיר מקאסאר, אך נעצר על ידי מאבטח. הוא היחיד שנהרג בפיצוץ, אך 14 בני אדם נפגעו, חלקם קשה. אף ארגון עדיין לא לקח אחריות על התקרית. ראש מועצת הכנסיות של אינדונזיה: "זו תקרית אכזרית"

בווידאו: מחבל מתאבד התפוצץ ליד כנסייה באינדונזיה/צילום: רויטרס

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו הבוקר (ראשון) על פי החשד מחוץ לכנסייה קתולית בעיר מקאסאר באינדונזיה, ופצע 14 בני אדם ביום הראשון של "השבוע הקדוש" שלפני חג הפסחא.

המתפללים שהו בזמן הפיצוץ בתוך הכנסייה בעיר, הממוקמת באי סולאווסי. המשטרה סבורה שחלקי גופה שנמצאו בזירה שייכים למחבל בלבד, וכי לא היו עוד הרוגים בתקרית.

זירת הפיצוץ במקאסאר, 28 במרץ 2021. רויטרס
ביום הראשון של שבוע הפסחא. זירת הפיצוץ במקאסאר, היום/רויטרס

הכומר וילהלמוס טולאק אמר לתקשורת המקומית כי המחבל ניסה להיכנס אל שטחי הכנסייה על אופנוע, אך נעצר בידי מאבטח. כמה מהפצועים נפגעו באורח קשה, לדבריו.

אף ארגון עדיין לא לקח אחריות על התקרית, והמשטרה לא העלתה ספקולציות בנושא. בעבר האשימה המשטרה את קבוצת הטרור JAD, המושפעת מארגון המדינה האסלאמית (דאעש), במתקפות על כנסיות ותחנת משטרה בעיר סוראבאיה ב-2018, שהביאו למותם של יותר מ-30 בני אדם.

עוד בוואלה!

אינדונזיה: נוצרים הולקו בפומבי בשל שתיית אלכוהול והימורים

לכתבה המלאה
שוטר חמוש בזירת הפיצוץ במקאסאר באינדונזיה. 28 במרץ 2021. רויטרס
אף ארגון לא לקח אחריות. שוטר חמוש בזירת הפיצוץ, היום/רויטרס

מקאסאר היא העיר הגדולה ביותר באי סולאווסי. באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, חי מיעוט נוצרי משמעותי, כמו גם בני דתות אחרות. גומאר גולטום, ראש מועצת הכנסיות של אינדונזיה, תיאר את המתקפה כ"תקרית אכזרית", וקרא לציבור לשים את מבטחו ברשויות המדינה.

המתקפה הקטלנית ביותר מצד מיליטנטים מוסלמים באינדונזיה התרחשה באי באלי ב-2002, אז נהרגו 202 בני אדם - רובם תיירים זרים. בשנים שלאחר מכן רשמו כוחות הביטחון הצלחה משמעותית בסיכול מקרים דומים, אך לאחרונה אירעו בכל זאת כמה תקריות אלימות שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully