וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים לאחר שנעלמה בחופי באלי: אותרו שרידים מהצוללת האינדונזית

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 16:56

שרידי הצוללת, עליה שהו 53 אנשי צוות, הוצגו לעל ידי מפקד חיל הים המקומי. לדבריו, היא אותרה בעומק של כ-850 מטר, הרבה מעבר ליכולות שלה לפעול מתחת לפני הים. גורמים רשמיים אמרו מוקדם יותר כי אספקת החמצן של הצוללת תיגמר הבוקר. סיבת היעלמותה טרם התבררה

בווידאו: אחרי ארבעה ימים: אותרו שרידי הצוללת האינדונזית שנעלמה/צילום: רויטרס

הצי של אינדונזיה אמר היום (שבת) כי איתר שרידים של הצוללת שנעלמה ביום רביעי האחרון לחופי באלי, עליה שהו 53 אנשי צוות. מפקד חיל הים האינדונזי, יודו מרגונו, הציג לעיתונאים את השרידים, בהם חלקים מכמה ממערכות הצוללת, ואמר כי הדבר ככל הנראה מעיד שלא ניתן יהיה לאתר ניצולים.

"עם הראיות האותנטיות שמצאנו כנראה מהצוללת, עברנו כעת משלב "היעלמות הצוללת" לשלב "שקיעת הצוללת", אמר מרגונו במסיבת עיתונאים בבאלי. עוד ציין כי הצוללת אותרה בעומק של כ-850 מטר, הרבה מעבר ליכולות שלה להתקיים מתחת לפני הים, שנאמדות ב-500 מטרים.

גורמים רשמיים אמרו מוקדם יותר כי אספקת החמצן של הצוללת תיגמר היום בשעות הבוקר. גורמי חילוץ מכמה מדינות התנדבו לסייע בחיפושים אחר שרידי הצוללת, בהן ארצות הברית, סינגפור ואוסטרליה, בנוסף לכ-20 ספינות וארבעה מטוסים אינדונזיים.

ספינת חיל הים האינדונזי מחפשת אחר הצוללת שנעלמה, 24 באפריל 2021. רויטרס
ספינה של חיל הים האינדונזי מחפשת אחר הצוללת, היום/רויטרס

סיבת היעלמותה של הצוללת, מדגם KRI Nanggala-402, טרם התבררה. מפקד הצי האינדונזי אמר כי כתם נפט שאותר בים עלול להיות קשור לצוללת, וכי ייתכן ומדובר בנפט שדלף ממנה או לחילופין שצוותי הצוללת החליטו להטיל אותו לים בכדי להקל במשקל הצוללת, בניסיון לעלות מעל פני המים. עוד נמסר כי ייתכן ותקלה חשמלית הותירה את הצוללת ללא יכולת לבצע נהלי חירום.

הצוללת נעלמה ברביעי כשהייתה בתרגיל שיגורים של טילי טורפדו מצפון לאי באלי, אך היא לא דיווחה על תוצאות התרגיל כמצופה. הצוללת, במשקל 1,395 טונות, נבנתה בגרמניה ב-1978 והצטרפה לצי האינדונזי ב-1981. היא עברה שיפוצים במשך שנתיים בקוריאה הדרומית, שהושלמו ב-2012.

עוד בוואלה!

צוללת אינדונזית עם 53 אנשי צוות נעלמה לחופי באלי

לכתבה המלאה
שרידים שאותרו מהצוללת האינדונזית שנעלמה בחופי באלי ביום רביעי האחרון. 24 באפריל 2021. רויטרס
השרידים שאותרו מהצוללת האינדונזית הוצגו במסיבת עיתונאים, היום/רויטרס

הצי של אינדונזיה מנה בעבר צי של 12 צוללות שנרכשו מברית המועצות כדי לסייר לחופי הארכיפלג העצום שלה. אך כעת הוא כולל חמש בלבד, בהן שתי צוללות מדגם 209 שנבנו בגרמניה ושלוש צוללות דרום קוריאניות חדשות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully