וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר לרונן שיך, שהפיץ סרטונים מיניים של נערות בטלגרם

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 18:37

בית משפט השלום גזר עונש מאסר ממושך על עובד עיריית חיפה לשעבר, שפרסם את התכנים האישיים של כ-200 נשים לעשרות אלפי משתמשים באפליקציה. הוא הורשע בהיקף העבירות הגדול ביותר מאז נחקק החוק הקובע כי הפצת תיעוד יכולה להיות הטרדה מינית

בווידאו: רונן שיך, עובד עיריית חיפה, נאשם שהפיץ תוכן מיני בטלגרם/צילום: יואב איתיאל, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (ראשון) 50 חודשי מאסר על רונן שיך בן ה-30, לשעבר עובד מחלקת הגבייה של עיריית חיפה, שהורשע בהפצת סרטונים מיניים של צעירות בטלגרם ועבירות נוספות. שיך פרסם את התכנים של 186 נשים ונערות לעשרות אלפי משתמשים, ללא הסכמתן, תוך שהוא חושף את פרטיהן האישיים.

שיך הורשע בהיקף פרסום התכנים הגדול ביותר מאז נחקק "חוק הסרטונים", שקובע כי הפצת תיעוד מיני ללא הסכמה מהווה הטרדה מינית. עונשו נגזר לאחר שנמצא אשם בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות, פגיעה בפרטיות, פרסום שירותי זנות ומרמה והפרת אמונים.

סניגורו של שיך, עו"ד אבי אמר סבור כי העונש חמור והודיע כי יערער. לדבריו, שיך "לקח אחריות על מעשיו" והוא סבור כי עונש המאסר "חורג לחומרא". הוא ביקש להזכיר כי כתב האישום תוקן וכי שיך "זוכה" מחלק מהאישומים. "אנחנו טענו כי יש אחריות למשטרה בהתנהלותה הקלוקלת בכך שלא עצרה את שרשרת ההפצה בימיה הראשונים", הוסיף, "כך למשל מתלוננות פנו בזמן אמת למשטרה להגיש תלונה ומסרו פרטים של החשודים, והמשטרה סגרה את התיק. בסופו של יום חלק מטיעוני ההגנה התקבלו".

רונן שיך הנאשם בהפצת תכנים מיניים של נשים בטלגרם, עיריית חיפה, 9 יולי 2020. יואב איתיאל, צילום מסך
50 חודשי מאסר. שיך/צילום מסך, יואב איתיאל

שיך הקים קבוצות טלגרם כפלטפורמה להפצה של עשרות אלפי תמונות וסרטונים מיניים ואינטימיים של צעירות ישראליות. לצדן, ללא הסכמתן, הוא פרסם את פרטי הזיהוי שלהן והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות, לצורך זיהוין ויצירת קשר עמן, כדי להוכיח כי אכן מדובר בישראליות וכי אינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן יצר היו עשרות אלפי משתמשים שצרכו את התכנים המופצים.

הנשים והנערות, חלקן קטינות, הגישו תלונות בגין הפצת התכנים המיניים נגד שיך והרשת שלו לה היו כמאה אלף חברים. בשל קשיים טכניים, לא כל הפרסומים הוסרו מהאתרים. רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים משמעותיים שנגרמו להן, הכוללים בין היתר חרדות חברתיות, הטרדות מיניות ברשתות, עזיבה של מסגרות, צורך בתמיכה נפשית ומקצועית, נטילה של כדורים פסיכיאטריים, קושי ביציאה למרחב ציבורי, קושי ביצירה של קשרים זוגיים ובמתן אמון בבני המין השני ואף ניסיונות אובדניים.

"לצערנו הסיפור של הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים אינו חדש", סיפרה אורנה היילינגר, מנהלת 'נטיקה' באיגוד האינטרנט הישראלי. "אנחנו מקבלים לא מעט פניות בנושא מהקורבנות או מבני משפחותיהם ואין מילים לתאר את המצוקה וחוסר האונים שחוו".

היילינגר בירכה על גזר הדין, והוסיפה שבתקוותה "כי הוא יהווה אות אזהרה לכל אותם עבריינים שמתכוונים לפגוע בכבודם של משתמשי הרשת האחרים. על משטרת ישראל, הפרקליטות ומערכת המשפט למצות את הדין עם עברייני רשת כאלה ולסמן את העונש כגורם הרתעה אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully