וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים של שיתוק בכנסת: זוהר יכנס מחר את הוועדה המסדרת

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 11:36

לאחר שהכנסת לא עבדה בשל התנגדות הליכוד להקמת ועדות זמניות, הודיע יו"ר הוועדה כי היא תתכנס לצורך הקמתן ולצורך מינוי סגנים ליו"ר הכנסת. בראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד ח"כ ברביבאי, בראשות ועדת הכספים יעמוד ח"כ גפני

בווידאו: ברגע האחרון: רע"ם הפילה את הצעת הליכוד על הרכבת הוועדה המסדרת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר הודיע כי יכנס מחר (שני) את הוועדה. זאת, לצורך הקמת הוועדות הזמניות בכנסת ולמינוי סגנים ליו"ר הכנסת. לפי ההצעה שתובא לאישור, ימונו ליו"ר הכנסת ארבעה סגנים, אחד מהליכוד ושלושה מגוש השינוי.

כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק. בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד ח"כ משה גפני מיהדות התורה ובראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד. לפי ח"כ זוהר, ההצעה שתעלה צפויה להיות מקובלת על כל סיעות הבית, שכן לדבריו מדובר בהצעת גוש השינוי מהשבוע שעבר.

דיון הוועדה המסדרת  , 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון הוועדה המסדרת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת

אם תאושר ההצעה, הכנסת תתחיל לתפקד לאחר שבועיים שבהן הייתה משותקת, בין היתר, בשל התנגדות הליכוד לאשר את הקמת הוועדות הזמניות ולמנות סגנים ליו"ר בשל ההפסד בשבוע שעבר במליאה על הרוב בוועדה המסדרת.

לפני כשבוע נעל זוהר את הישיבה על הוועדות הזמניות בלי שהתקבלה החלטה. לאחר תבוסת הליכוד בהצבעה במליאת הכנסת, העלה זוהר להצבעה הצעה בניגוד לדרישת מפלגות הגוש הנגדי לראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זו נפלה ברוב קולות - וזוהר העדיף לדחות את המינויים על פני ההצעה החלופית.

בדיון הוועדה, אמר זוהר לנציגי המפלגות שמבקשות להחליף את ראש הממשלה כי בליכוד "מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה, שם יו"ר האופוזיציה הוא בנימין נתניהו. אתם חושבים שהליכוד לא ידע מה זה להיות באופוזיציה? אתם רוצים שאזכיר לכם את ימי בגין עד שחזרנו לשלטון? אני שש שנים מכהן כח"כ, את כל השנים ביליתי בקואליציה, הייתי במוקדי השפעה. לא יהיה לכם קל איתי כשנהיה באופוזיציה. אם צריך, נלך בכבוד ובראש מורם לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully