וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לילה של רקטות, בעוטף חוזרים לשגרה: "הזכיר לנו דברים שרצינו לשכוח"

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 14:39

דובר צה"ל הוציא הנחיות לנקיטת משנה זהירות בעקבות המטחים מעזה, וכעבור זמן קצר מסר הודעת ביטול. התושבים מחו על ההוראות הסותרות והביעו חשש מחזרה לשגרת מקלטים: "הייתה פגיעה בנפש, דורשים מהממשלה פתרון ארוך-טווח". לאחר כמה שעות החלו לחזור ולפקוד את חוף הים

בווידאו: יותר מ-20 רקטות שוגרו מרצועת עזה; צה"ל תקף בתגובה/צילום: דדי פולד

שיגור הרקטות הלילה (שבת) מרצועת עזה העלה לתושבי העוטף זכרונות מתקופות קשות. התושבים מוחים על ההנחיות הסותרות שקיבלו בתוך זמן קצר, ודורשים למצוא פתרון שיאפשר רגיעה קבועה, כך שלא יצטרכו לחיות בצל החשש. שעות ספורות לאחר המטחים החלו לחזור לחוף זיקים.

"היה לילה סוער, לא ישנו. היו המון פיצוצים וצבע אדום. הזכיר לנו דברים שרצינו לשכוח. מי שחשב אחרת שוב הבין שהטילים והסכנה עדיין כאן", סיפרה מירב כנן, תושבת קיבוץ עין השלושה. "השיטה הזאת, להתגלגל מסבב לסבב, פשטה את הרגל. אנחנו דורשים מהממשלה פתרון ארוך טווח שלא נרוץ לממ"דים בכל סבב כזה".

"מי שחשב שהקורונה עצרה את זה התבדה, זה היה רק פסק זמן ועכשיו הכול מתפוצץ לנו בפנים. הסרת הנחיות אחרי שעתיים מזכירים לנו את ההנחיות בקורונה, פשוט לא הגיוני", הוסיפה.

חסימת כביש בעוטף עזה בעקבות מטחי רקטות, 24 באפריל 2021. שי מכלוף
חסימת כבישים בעוטף, הבוקר/שי מכלוף

אביבה פולד, תושבת נתיב העשרה וראש צוות חירום במושב, סיפרה כי הירי "החזיר אותנו אחורנית, כשאומרים שאין פגיעה בנפש זה כלל וכלל לא נכון, הילדים רצו לממדים. המצב מבולבל. לפנות בוקר זה היה מאוד מפחיד. 15 שניות זה זמן קצר לרוץ לממ"ד".

לדבריה, "זה מחזיר אותנו להסלמות הקודמות. בכל עוטף עזה היו אזעקות ופיצוצים. אנחנו דורשים מהממשלה להפסיק זאת באופן מידי, אנחנו רוצים ודורשים רק שקט".

עוד בוואלה!

מי שהולך לישון עם גופשטיין, שלא יתפלא להתעורר מרקטות בעוטף עזה

לכתבה המלאה
מתרחצים בחוף זיקים, אשקלון, 24 באפריל 2021. שי מכלוף
חוזרים לשגרה. חוף זיקים, היום/שי מכלוף
מתרחצים בחוף זיקים, אשקלון, 24 באפריל 2021. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

תחילה, הנחה צה"ל את תושבי עוטף עזה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, להפסיק עבודות חקלאיות באזורים הצמודים לגדר המערכת, לחדול את כל פעילויות החינוך ולסגור את חוף זיקים. כעבור שעה נמסר מצה"ל כי לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום, הוחלט בשלב זה לא להחיל מגבלות על העורף במרחב עוטף עזה.

מתרחצים בחוף זיקים, אשקלון, 24 באפריל 2021. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

ההודעה באה בעקבות שיגור 36 רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון, מתוכן שש יורטו. לא דווח על נזק או נפגעים. בתגובה לירי, דובר צה"ל אישר כי כלי טיס תקפו תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי של חמאס. בשעה זו מתקיימת בקריה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי.

גורמים בצה"ל התייחסו הבוקר לירי לעבר יישובי העוטף והעריכו כי "עדיין מוקדם לקבוע שהסבב הזה מאחורינו". עוד אמרו הגורמים כי "צה"ל הגיב לשיגורי הרקטות ונערך לכלל התרחישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully