וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שוטרת נדקרה למוות בכניסה לתחנת משטרה בפרברי פריז

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 22:28

השוטרת נפצעה ומתה אחרי שהותקפה בתחנה ברמבוייה שבפאתי הבירה. התוקף, שלפי דיווחים בתקשורת היה בעל אזרחות תוניסאית, נורה למוות

צרפת: שוטרת נדקרה למוות בכניסה לתחנת משטרה בפרברי פריז 23.04.21/צילום: רויטרס

שוטרת נדקרה למוות היום (שישי) בפיגוע בכניסה לתחנת משטרה באזור פריז - כך אמרו הרשויות בצרפת. המחבל, אזרח תוניסיה, נורה בידי שוטרים אחרי שתקף את השוטרת ברמבוייה שבפרברי הבירה. התביעה למאבק בטרור מנהלת את החקירה, משום שהתוקף סקר בעבר את האתר ובשל הדברים שאמר במהלך הפיגוע.

מקור משפטי המקורב לחקירה אמר כי המחבל, בן 36, צעק "אללה אכבר". בערוץ BFM דווח כי בעבר הוא התגורר בצרפת באופן לא חוקי, עד שהשיג תעודת תושב, שהייתה אמורה לפוג בהמשך השנה. לא היה לו עבר פלילי והוא לא היה מוכר לשירותי הביטחון.

גורם במשטרה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התקיפה אירעה במתחם הבידוק הביטחוני בתחנה ברמבוייה, פרבר אמיד השוכן כ-60 ק"מ מפריז, בסביבות השעה 14:20. הוא הוסיף כי השוטרת, בת 48, נדקרה בגרונה פעמיים. ראש הממשלה ז'אן קסטקס ושר הפנים ג'רלד דרמנין הגיעו לזירה, שבה נפרסו כוחות רבים.

כוחות משטרה מחוץ לתחנה שבה נדקרה שוטרת בפרבר רמבוייה, צרפת, 23 באפריל 2021. רויטרס
שוטרים מחוץ לתחנת המשטרה בה נדקרה השוטרת בפרבר רמבוייה, צרפת, היום/רויטרס

צרפת סבלה בשנים האחרונות מפיגועים ותקריות ביטחוניות רבות, שבהם נהרגו מאות בני אדם. האירוע הביטחוני המשמעותי האחרון התרחש ב-29 באוקטובר, כשמחבל, גם הוא אזרח תוניסיה, רצח בדקירות שלושה אנשים בכנסייה בעיר ניס.

כשבועיים קודם לכן, פליט צ'צ'ני צעיר ערף את ראשו של המורה סמואל פאטי אחרי שהציג בשיעור קריקטורות של הנביא מוחמד. הרצח עורר סערה רבה, שהובילה את הנשיא עמנואל מקרון לקדם חקיקה למאבק באסלאם הרדיקלי בצרפת. החוק נענה בתגובת נגד של כמה מדינות מוסלמיות ולקריאות לחרם על מוצרים צרפתיים.

"אנחנו לא נעצור לרגע בנחישות שלנו במאבק נגד הטרור האסלאמיסטי", צייץ מקרון מהמטוס הנשיאותי, כשהוא עושה את דרכו בחזרה לצרפת מצ'אד. הוא זיהה את הקורבן בשמה, סטפני, ואמר כי צרפת עומדת לצד משפחתה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully