וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח המורה בצרפת: תלמידים שהצביעו עליו בפני המחבל עומדים לדין

שלושה נערים בני 13 ו-14 נאשמים שקיבלו מאות אירו מהמחבל שרצח את סמואל פאטי, תמורת הזיהוי שלו. נאשמת רביעית היא תלמידה שלא נכחה בשיעוריו של המורה על איורי מוחמד, אך טענה שהם היו פוגעניים. בין הנאשמים גם אביה, בעקבות קמפיין שהוביל ברשת

בווידאו: מקרון אומר שיגביר את הפעולות נגד האסלאם הקיוצוני/צילום: רויטרס

ארבעה תלמידים עומדים לדין באשמת מעורבות ברצח המורה סמואל פאטי - כך אמר היום (חמישי) גורם במערכת המשפט בצרפת. שלושה נערים אחרים הואשמו במעורבות בפיגוע בחודש שעבר, שבו נערף ראשו של המורה אחרי שהציג איורים של הנביא מוחמד כחלק משיעור על חופש הביטוי.

שלושה מהנערים שהיום הוגשו נגדם כתבי אישום נאשמים שזיהו את פאטי בפני המחבל, עבדאללה אנזורוב בן ה-18, שעקב אחריו וערף את ראשו בסמוך לבית הספר שלו בפרברי פריז. אנזורוב, שמוצאו היה צ'צ'ני, נורה למוות על ידי המשטרה בסמוך לזירה. הוא שילם כמה מאות אירו לתלמידים עבור העזרה שלהם.

השלושה, בני 13 ו-14, נאשמים ב"שותפות לדבר עבירה של רצח טרוריסטי". הרביעית היא בתו של איברהים שנינה, שניהל קמפיין תקיף ברשת נגד פאטי, שהציג את האיורים שפורסמו על ידי המגזין הסטירי "שרלי הבדו". שנינה, וכן המטיף הקיצוני עבד אל-חכים ספריווי, שהוביל את הקמפיין יחד עמו, כבר הואשמו במעורבות ברצח.

ריצ'רד פרנד, דובר האסיפה הלאומית הצרפתית, וחברי פרלמנט במחווה לסמואל פאטי, המורה שראשו נערף,פריז , 20 באוקטובר 2020. רויטרס
טקס בפרלמנט לזכרו של פאטי/רויטרס

בתו נאשמת בהכפשה פוגענית של המורה, אחרי שתיארה את מה שקרה לכאורה בשיעור - אף שהיא כלל לא נכחה בו. הם התלוננו למשטרה על "אפליה" מצד פאטי שבוע לפני הרצח, וטענו שהוא סימן את המוסלמים בכיתה כשביקש מהם לצאת מהשיעור לפני שהציג את הקריקטורות. אחרים סיפרו שהמורה בסך הכול אמר כי התלמידים חופשיים לעזוב את הכיתה אם הם לא רוצים לראות את האיורים, שבאחד מהם נראה מוחמד ערום.

הגורם הוסיף כי כל ארבעת הנערים נעצרו למשך זמן קצר מוקדם יותר השבוע, לבקשת חוקרים נגד טרור, והם שוחררו תחת פיקוח משפטי. בסך הכול, 14 בני אדם עומדים לדין במסגרת חקירת הרצח, שגרמה לזעם ולהלם בצרפת. מאז הורה הנשיא עמנואל מקרון על מאבק באסלאם הרדיקלי במדינה, שספגה גל של פיגועי טרור מאז 2015, שבו נהרגו מאות בני אדם.

התגובה של מקרון עוררה עליו זעם ברחבי העולם המוסלמי, שכלל הפגנות זעם ואף פגיעה במטרות צרפתיות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully