וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הבירה נחסמה כדי למנוע מאלפי קיצונים להפגין נגד צרפת

הרשויות סגרו כביש מרכזי המוביל לאסלאמאבאד, אחרי שכ-6,000 איש התאספו בסמוך אליה ורצו לצעוד אליה כדי להפגין נגד צרפת. בשבועות האחרונים מחו עשרות אלפים ברחבי העולם המוסלמי נגד מקרון, אחרי שהביע תמיכה בזכות לאייר קריקטורות של מוחמד

בווידאו: מקרון על הפיגוע בניס: "אנחנו תחת מתקפת טרור"/צילום: רויטטרס

הרשויות בפקיסטן סגרו כביש מרכזי המוביל לבירה אסלאמאבאד זה היום השני ברציפות, כדי למנוע את הגעתם של אלפי קיצונים למחאה נגד צרפת. כ-5,000 איש שוהים ברלוואפנדי השכנה מאז אתמול, וכאלף איש נוספים התאספו בסמוך למחסום המונע מהם להגיע לעיר. נוסעים בתחבורה הציבורית חווים עיכובים, והיום (שני) הוחזרו קווי הטלפון הסלולריים שהושבתו כדי למנוע ממארגני המחאה לתאם ביניהם.

בשבועות האחרונים התקיימו הפגנות קטנות ברחבי פקיסטן בעקבות דבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון נגד האסלאם הקיצוני ובעד הזכות לאייר קריקטורות של מוחמד, אחרי הפיגוע שבו נרצח המורה סמואל פאטי שהציג את האיורים בשיעור בכיתה במהלך דיון על חופש הביטוי. האסלאם רואה בקריקטורות של מוחמד חילול הקודש.

מאז יצאו לרחובות מדינות מוסלמיות בעולם עשרות אלפי אנשים, ובכמה מהן החל חרם על מוצרים צרפתיים. פקיסטן הגישה תלונה לצרפת במחאה על "קמפיין אסלאמופובי שיטתי" במדינה. ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן האשים את נשיא צרפת בפגיעה במוסלמים והפציר במדינות מוסלמיות לפעול נגד "הדיכוי הגובר" באירופה.

פעילי אסלאם קיצוני מפגינים נגד צרפת בפאתי אסלאמאבאד, פקיסטן, 16 בנובמבר 2020. AAMIR QURESHI/AFP, GettyImages
מפגינים נגד צרפת בפאתי אסלאמאבאד, היום/GettyImages, AAMIR QURESHI/AFP

סוגיית חילול הקודש היא רגישה במיוחד בפקיסטן השמרנית, והיא עשויה להוביל לעונש מוות. ארגוני זכויות אדם קראו למדינה לשנות את החוק משום שהוא משמש במקרים רבים לנקמות אישיות או לרדיפת מיעוטים דתיים.

מי שארגן את הצעדה אתמול היה איש הדת הקיצוני חאדים חוסיין ריזוואי, שמפלגתו ידועה בנקיטת אלימות בנושא. ב-2018 היא הצליחה לשתק את המדינה אחרי הזיכוי של אסיה ביבי הנוצרייה, שהואשמה בחילול הקודש אך זוכתה וניצלה מעונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully