וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועידת האקלים של ביידן: השימוש בפחם לאנרגיה בישראל יופסק עד 2025

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 17:49

ראש הממשלה התחייב בפסגה העולמית שערך נשיא ארה"ב כי עד 2050 ישראל תשלים את המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת, וכי עד סוף העשור ששליש מייצור החשמל יתבסס עליה. הוא הוסיף כי הנושא עומד בלב היחסים הנרקמים על איחוד האמירויות ובחריין בימים אלה

בווידאו: ביידן בוועידת האקלים/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב היום (שישי) כי ישראל תפסיק את השימוש בפחם לייצור אנרגיה עד 2025. "אני יכול לבשר שכבר השגנו התקדמות מרחיקת לכת בשני תחומים: הפחתה משמעותית בתלות שלנו בפחם, והגברה משמעותית של ייצור אנרגיה סולארית. אם לא תהיינה נסיבות בלתי צפויות, בתוך ארבע שנים מהיום - לא תתבצע יותר שריפת פחם בישראל", אמר נתניהו בנאומו.

בנאומו במושב חדשנות טכנולוגית בפסגת האקלים הווירטואלית שמארח ממשל ביידן, אמר כי עד 2050 ישראל תזנח את השימוש בדלק פוסילי המזהם את הסביבה לטובת אנרגיה מתחדשת, וכי עד סוף העשור ששליש מייצור החשמל יתבסס עליה.

נתניהו קשר בין ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין לסוגיית האנרגיה המתחדשת. "שיתוף הפעולה הבין-מדינתי בנושא זה ובנושא המים תופס מקום מרכזי במארג הקשרים שאנו מטפחים עם איחוד האמירויות ובחריין", אמר. "חתמנו על הסכמי שלום עם שתי מדינות אלו, ויחד אנו מרחיבים את שיתוף הפעולה ההדדי. ובכן, לא רק שאנו פועלים לסיים את התלות בדלקי מאובנים ולמצוא פתרונות למשבר האקלים - אנו מרחיבים את מעגל השלום הישראלי-ערבי, וזוהי גם כן בשורה מצוינת לאזורנו ולעולם כולו".

רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת בדבר חיסוני ילדים, 20 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נאם בפסגה הווירטואלית למשבר האקלים. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה הוסיף כי "ישראל מחוללת שינוי כביר גם בתחום המים". לדבריו, "השגנו פריצת דרך עולמית בפיתוח שיטות יעילות לניצול מים בחקלאות; זאת בעזרת המצאות חדשניות של טפטפות, מערכות של חקלאות הידרופונית ויישומים של בינה מלאכותית. ישראל נחשבת כמעצמה בכל הקשור לטיהור, למִחזור ולהתפלת מים. כ-93% ממי השפכים של ישראל מטוהרים, וכ-86% מהם ממוחזרים לשימוש בחקלאות".

דבריו של נתניהו הוקלטו מראש, בטרם ישראל הודיעה על הסכמתה להשתתף ביוזמה בראשות ארצות הברית ואיחוד האמירויות הערביות להגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח בתחום החקלאות ושינוי האקלים.

פרט לנתניהו, משתתפים במושב בכירים בממשל ביידן ומנהיגים עולמיים, בהם שר החוץ לשעבר ג'ון קרי, המכהן שליח המיוחד לענייני האקלים, שרת האנרגיה ג'ניפר גרנהולם, שרת המסחר ג'ינה ריימונדו, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג ונשיא קניה אוהורו קניאטה.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בבית הלבן במסגרת פסגת האלקים הווירטואלית 22 באפריל 2021. רויטרס
ביידן בוועידת האקלים/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פתח אמש את הוועידה והבטיח לצמצם את פליטת גזי החממה ב-50% עד 52% בהשוואה לרמות הפליטה של 2005. בכך מחזיר ביידן את אמריקה לחזית המאבק הגלובלי בשינויי האקלים, שלושה חודשים לאחר שהחליף את דונלד טראמפ, שפרש מהסכם האקלים של פריז.

"המחיר של חוסר הפעולה ממשיך לעלות. ארצות הברית לא ממתינה", אמר ביידן בפתח הפסגה, שנפתחה במקביל לציון "יום כדור הארץ" ברחבי העולם. "אנחנו חייבים להתעלות ולפעול, כולנו. זה העשור שבו אנחנו חייבים לקבל החלטות שימנעו את ההשלכות החמורות ביותר של משבר האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully