וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסייבר הישראלית NSO ניהלה מו"מ עם ירדן למכירת טכנולוגיית ריגול

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 21:42

בחודשים שקדמו למשבר בירדן במהלכו הוכנס הנסיך חמזה למעצר בית קיימה החברה השנויה במחלוקת מגעים עם שירותי המודיעין של ירדן לאספקת טכנולוגיות ריגול חדשות. המודיעין הירדני ריגל במשך תקופה ארוכה אחרי פעולות הנסיך. מהחברה נמסר: לא מתייחסים למדינות עמן אנו בקשר

בווידאו: המלך עבדאללה תועד אחרי ניסיון ההפיכה בירדן/צילום: רויטרס

חברת הסייבר הישראלית השנויה במחלוקת NSO קיימה בחודשים האחרונים מו"מ עם ממשלת ירדן על עסקה למכירת טכנולוגיות ריגול חדשות לשירותי המודיעין של הממלכה - כך לפי שני גורמים שמעורים בנושא.

שירותי המודיעין של ירדן עוקבים אחרי טרוריסטים כדי לסכל פיגועים, אבל הם גם מנטרים פעילות של פעילי אופוזיציה בממלכה ומחוצה לה ופועלים נגד ביקורת מבית על המלך עבדאללה.

המו"מ בין NSO לממשלת ירדן התקיים בחודשים שהובילו למשבר הפנימי הדרמטי בממלכה, במהלכו הוכנס יורש העצר לשעבר, הנסיך חמזה בן חוסיין, למעצר בית בטענה שניסה לבצע הפיכה נגד המלך עבדאללה.

עבדאללה מלך ירדן, 10 באוקטובר 2020. AP
המו"מ בין NSO לממשלת ירדן התקיים בחודשים שהובילו למשבר הפנימי הדרמטי. המלך עבדאללה/AP

שירותי המודיעין של ירדן ניהלו מעקב של כמה חודשים אחרי הנסיך חמזה וכמה ממקורביו, האזינו לשיחות הטלפון שלהם, יירטו הודעות טקסט ששלחו באפליקציות שונות ואף ריגלו אחרי פגישות סגורות של הנסיך חמזה עם נציגי כמה מהשבטים בממלכה.

שני המקורות ציינו כי המו"מ בין NSO לבין ירדן החל בסוף 2020 וסיפרו כי משלחת של כמה מבכירי החברה ביקרה ברבת עמון לשיחות עם בכירים ירדנים. במהלך הביקור הציגו בכירי החברה לירדנים, כולל כאלה משירותי המודיעין, כמה יכולות טכנולוגיות שפותחו על ידי החברה.

לפי אחד הגורמים, הטכנולוגיה שהוצגה כוללת תוכנה חדשה לאיסוף מודיעין וכן טכנולוגיה למעקב אחרי שירותי הודעות. המקור ציין כי נחתם חוזה לאספקת הטכנולוגיה החדשה, אך מקור שני ציין כי לא ברור האם העסקה אכן הושלמה או שעדיין מתנהל מו"מ.

לפי פרסומים בתקשורת, NSO קיימה קשרים עסקיים עם ירדן בעבר. בשנה שעברה דווח ב"הארץ" כי במסמכים פנימיים של החברה זכתה ירדן לשם הקוד "יגואר". מטעם NSO נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לממשקים עם מדינות ואין בכך כדי לאשר את האמור".

עוד בוואלה!

לראשונה מאז פרוץ המשבר: עבדאללה והנסיך חמזה הופיעו יחד בציבור

לכתבה המלאה
הנסיך חמזה, אחיו של מלך ירדן עבדאללה, בעמאן, 9 בספטמבר 2015. רויטרס
שירותי המודיעין של ירדן ניהלו מעקב של כמה חודשים אחריו. הנסיך חמזה/רויטרס

NSO מתמודדת בשנים האחרונות עם ביקורת ציבורית חריפה על רקע השימוש שעשו כמה מלקוחותיה בעולם בתכנת הריגול "פגסוס" כדי לעקוב אחרי פעילי זכויות אדם, אנשי אופוזיציה, עיתונאים ויריבים פוליטיים.
באוקטובר 2019 פייסבוק תבעה את NSO על השימוש בתכנית "פגסוס" כדי לפרוץ ל-1,400 חשבונות ווטסאפ ובהם מאה חשבונות ששייכים לפעילי זכויות אדם ועיתונאים. NSO דחתה את ההאשמות הללו.

בחודש שעבר דווח בעיתון הבריטי הגרדיאן כי משרד המשפטים האמריקני חידש את החקירה שלו בעניין NSO.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully