וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ חרדי, גפני ביטל פגישה עם לפיד

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 22:42

מלשכתו של יו"ר יהדות התורה נמסר כי הפגישה נדחתה למועד אחר מסיבה טכנית, אך לוואלה! נודע כי הפגישה בוטלה בשל פרשנות פנים חרדית כי המפלגה תימנע בהצבעה על הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד. הפגישה בין יו"ר יש עתיד לגפני נתפסה כחריגה וכניסיון התקרבות בינו לחרדים

משה גפני. ראובן קסטרו
מלשכתו נמסר כי הפגישה נדחתה מסיבה טכנית בלבד. גפני/ראובן קסטרו

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, ביטל את הפגישה שתוכננה להתקיים ביום שני הקרוב עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לוואלה! נודע כי הפגישה בוטלה בעקבות לחץ פנים חרדי, והפרשנות שניתנה לפגישה לפיה הוא פועל לכך שמפלגתו תימנע בהצבעה על הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד בתמורה להתחייבות על שמירה בנושאי סטטוס קוו ותקציבים לישיבות. בלשכת גפני מסרו כי הפגישה נדחתה למועד אחר מסיבה טכנית בלבד.

לפיד נפגש בשבוע האחרון עם כל ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו; הפגישה עם גפני נתפסה כחריגה, ופורשה כניסיון התקרבות בין לפיד והחרדים, ברקע המגעים להקמת ממשלה של הגוש המתנגד לנתניהו.

יאיר לפיד בישיבת סיעה, 19 באפריל 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נפגש בשבוע האחרון עם כל ראשי המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו. לפיד/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל, לפיד מקיים מגעים רציפים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, במטרה להגיע להסכמות ראשונות על הקמת ממשלת אחדות עוד לפני תום המנדט של נתניהו ב-4 במאי, ולהציג לנשיא המדינה בסבב ההתייעצויות מתווה ממשי שיוביל להקמת ממשלה במהרה.

לפי המתווה הנידון, תוקם ממשלה פריטטית עם כוח שווה לשרי הימין והשמאל למרות הפער המספרי במספר המנדטים. בין הצדדים ישנם עוד פערים ומחלוקות, אך גורמים המעורים במגעים הביעו היום אופטימיות על היכולת להגיע להסכמות.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אמר אתמול לראשונה שיפעל להקמת ממשלה פריטיית אם לא תוקם ממשלה מהימין. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול אמר בנט לראשונה שאם לא תוקם ממשלה מהימין, יפעל להקמתה של ממשלת פריטטית יחד עם יש עתיד ומפלגות השמאל. "הנה סדר העדיפויות שלי: בעדיפות ראשונה - להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, יש לך 14 ימים וזה אפשרי. אם בליכוד ייכשלו, אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר.

בנט הוסיף כי "התנאי זה שזאת תהיה ממשלה טובה ויציבה ומתפקדת ושאוכל לשמור על הערכים שלי. לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אנסה בכל כוחי. רק אם שתי האפשרויות האלה לא יתאפשרו, נאלץ ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזאת או אחרת".

לפיד וגנץ נפגשו פעם נוספת

בתוך כך, לפיד ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו הערב פעם נוספת כדי לדון במאמצים להקמת ממשלה של הגוש המתנגד לנתניהו. מאז הבחירות לפיד וגנץ מתקרבים ומקיימים פגישות תכופות, אחרי שנה של נתק מוחלט מאז פירוק כחול לבן במרץ 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully