וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הגוש המתנגד לנתניהו תוקפים: נאומו נגד בנט - נוכלות, הוא מפחד

21.4.2021 / 22:36

לפיד, גנץ וליברמן יצאו נגד דבריו של רה"מ, לאחר הצהרות לתקשורת שמסרו בנט ונתניהו וכללו חילופי האשמות סביב הקשיים להרכיב ממשלת ימין. "יריקה בפרצוף זה לגרור לבחירות ממניעים אישיים", אמר יו"ר כחול לבן. רגב תקפה את בנט: "מעוות את רצון הבוחר לטובתו האישית"

נתניהו משיב לבנט: אתה מתעתע בציבור וסותר ב180 מעלות את מה שהתחייבת/צילום: לע"מ

ראשי מפלגות מהגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו נגדו הערב (רביעי) במתקפה, בתגובה לטענותיו נגד יו"ר ימינה נפתלי בנט. זאת, לאחר הצהרות לתקשורת שמסרו האחרונים שכללו חילופי האשמות סביב הקשיים להרכיב ממשלת ימין.

נתניהו אמר בהצהרתו כי בנט הוא המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד באמצעות בחירות ישירות, וכי ממשלה בראשות מפלגה שקיבלה שבעה מנדטים היא יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה. עוד תקף כי בנט מפר את התחייבויותיו ו"סגר דיל עם לפיד".

"לשמוע את נתניהו מדבר על אי קיום הבטחות, על לרמות את הציבור ועל זה שממשלה פריטטית היא בעיה, אין גבול לנוכלות", כתב בטוויטר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו הצטרף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמר כי "יריקה בפרצוף זה לקחת את אזרחי ישראל לבחירות ממניעים אישיים, למנוע תקציב מדינה בזמן משבר כלכלי ולהשאיר את המדינה בלי שר משפטים בגלל המשפט שלך".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לדבריו של ראש הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי. הוא מפחד".

נתניהו מסר את הצהרתו מהכנסת כשעה לאחר נאומו של בנט, וענה לשאלות עיתונאים. "בניגוד לטענות שלך", פנה נתניהו ליו"ר ימינה, "אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין, אתה מוכן לעשות הכול אבל הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים. הדרך היחידה שלך לעשות זאת היא לעמוד בראש ממשלת שמאל, אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית. איזו מכבסת מילים, ניסיון להונות את הציבור", אמר.

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
יצאו נגד נתניהו. לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

נתניהו המשיך ותקף: "זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, יריקה בפרצוף של ההתחייבויות שנתת לא לשבת עם לפיד והשמאל. לא רק אמרת את זה, גם חתמת על זה באופן דרמטי בערוץ 20. גם אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים כי זה לא דמוקרטי או מוסרי. איך אפשר להתייחס לדברים האלה, דברים שאתה אומר ופשוט מתעתע בציבור וסותר ב-100% דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך ימינה, אבל הולך שמאלה".

בהצהרתו של בנט האשים יו"ר ימינה כי נתניהו חותר לבחירות חמישיות, ואמר לראשונה כי יפעל להקים ממשלת פריטטית יחד עם יש עתיד ומפלגות השמאל. בנט הדגיש תחילה כי אם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלה ב-14 יום שנותרו עד לתום המנדט - הוא יפעל להקים ממשלת אחדות לאומית. בדבריו, הוא שלל אפשרות של תמיכה בחוק בחירה ישירה כל עוד ישנה אפשרות להקים ממשלה, מימין או משמאל.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אמר בקולו כי יפעל להקים ממשלת אחדות. בנט, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

מדובר בפעם הראשונה שבה בנט אומר בקולו כי יפעל להקים ממשלת אחדות, כשכוונתו לממשלה פריטטית יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ומפלגות השמאל. "הנה סדר העדיפויות שלי: בעדיפות ראשונה - להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, יש לך 14 ימים וזה אפשרי. אם בליכוד ייכשלו, אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully