וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אני חוויתי גזענות. הטרגדיה של ג'ורג' פלויד מחייבת את כולנו לצעוק נגדה

סטפן לגר

22.4.2021 / 16:00

לא צריך להיות שחור כדי להזדעזע ממה שקרה בארה"ב. עלינו לזכור שכולנו שווים והתרבויות השונות והצבעים השונים הם אלה שהופכים את העולם למלא חיים. סטפן לגר יודע עוד מילדותו כיצד מרגיש השחור היחיד בחבורה וקורא לא לשתוק אף פעם כשנתקלים בגזענות

בווידאו: השוטר שחנק למוות את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח/צילום: רויטרס

לא צריך להיות שחור כדי להזדעזע ממה שקרה. כשראינו את זה, היה ברור שהשוטר פשוט ניסה לרצוח את ג'ורג' פלויד על פי מראה צבע העור שלו. נורא. אז, לאחר האירוע, אפילו לא שפטו אותו, הוציאו אותו מהכלא, אנשים התעצבנו. כאילו, מה זה, אם מדובר בשוטר אז הוא לא יקבל עונש? אז מה אנחנו עושים פה בעצם? עכשיו הוא נכנס למאסר וסוף סוף The justice was made.

אני נתקלתי בגזענות כלפיי, ברור. כל הזמן. אבל אני פחות מתייחס. אני לא שם עליה פוקוס ולא נותן קרדיט למי שגזען. אבל זה קיים. ברוך השם, יש אנשים שאוהבים ומכבדים ואני רואה את כל החיוביות שיש מסביב, יחס חיובי שמכסה על כל הזוועה.

כשהייתי קטן ושיחקתי בגינה, הייתי השחור היחיד בחבורה, החברים שלי גלשו במגלשה עם הסקייטבורד והיו פקחים באיזור, בדיוק כשאני גלשתי הגיעו השוטרים ובדקו רק אותי. רק אותי השאירו שם ועיכבו. ביקשו תעודת זהות וסתם החזיקו אותי, עד שהבינו שהכול בסדר ושחררו.

אני שומע מחברים על הרבה מקרים כאלו, יש גם הרבה היתממות במקרים עם בני העלייה מאתיופיה. אנחנו לא במצב קשה כמו בארה"ב, אבל אנחנו צריכים לשים לב לדברים האלו ולא להגיע למצבים כאלה. כולנו שווים. הופכים את הדבר הכי יפה לדבר הכי מכוער שיכול להיות. שוכחים שבסוף התרבויות השונות, הצבעים השונים, השפות השונות, הדתות השונות, כל אלה מה שעושה את העולם. בזכות אפריקה, לדוגמה, יש לנו צבעוניות כזו, ריקודים, שירה ועוד. זה העולם. מי שיש לו בעיה עם זה - זו בעיה שלו והוא צריך לפתור אותה בעצמו.

ג'ורג' פלויד במהלך המעצר, 25 במאי 2020. -, אתר רשמי
חלק מהפתרון הוא לחנך ילדים לקבל שונות ולא גזענות. ג'ורג' פלויד במהלך מעצרו, מאי 2020/אתר רשמי, -

כולנו שונים, אבל כולנו בני אדם בסופו של דבר, כולנו עם ידיים ורגליים, כולנו נושמים וכולנו שווים. זה שאתה שחור או לבן לא משנה. כשתינוק נולד ילמדו אותו מה זה טוב ומה זה רע, ועל פי זה הוא יחיה. אם ילמדו ילד ללעוס עם פה פתוח, הוא יאכל ככה גם בבגרותו, ויהיה לו קשה לשנות את זה. חלק מהפתרון הוא לחנך ילדים לקבל שונות ולא גזענות. דברים משתפרים ומשתנים, לכן צריך להמשיך לדבר על הנושא הזה.

מה שטוב בימינו, זה שאנשים לא שותקים ברגע שקורה משהו. יש את הרשתות החברתיות שעוזרות להעלות את המודעות. פעם זה היה אחרת ואנשים היו עושים מה שהם רוצים. חשוב לא לשתוק - אף פעם. אני מקווה שמקרה כמו שקרה לג'ורג' פלויד לא יקרה שוב. עולם בלי צבעים הוא לא עולם.

סטפן לגר הוא זמר ורקדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully