וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממצלמת השוטר הוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד: "אני לא אדם רע, אל תירו"

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 11:36

ביום השלישי למשפט, עלו עדויות וסרטונים נוספים מהיום שהצית מחאות ענק בארה"ב. בתיעוד מניידת המשטרה נשמע דרק צ'ובין מצדיק את המעצר האלים של הגבר השחור בטענה שהיה נראה מסומם, בעוד פלויד מתחנן על חייו: "רק איבדתי את אמי"

בווידאו: תיעוד שהוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד/צילום: רויטרס

תיעוד חדש ממצלמת הגוף של השוטר דרק צ'ובין, המואשם ברצח של ג'ורג' פלויד, הוצג הלילה (חמישי) ביום השלישי למשפט. בסרטון, שצולם בניידת רגעים ספורים לאחר הפינוי לבית החולים, נשמע פלויד מתחנן על חייו. "אני לא אדם רע, בבקשה אל תירו בי, רק איבדתי את אמי", אמר. השוטר מצדיק את המעצר האלים בטענה כי פלויד "בחור גדול" והיה מסומם.

צ'ארלס מקמילן, עובר אורח בן 61 שזיהה את צ'ובין מהשכונה, ניגש לשוטר מיד לאחר האירוע ואמר לו שלא אהב את מה שעשה. "זו דעה של אדם אחד", צ'ובין השיב. "היינו צריכים להשתלט על הבחור הזה בגלל שהוא בחור גדול, ונראה שהוא 'על משהו'".

מקמילן העיד שביקש מפלויד להקשיב לשוטרים, ואמר שוב ושוב "אתה לא יכול לנצח". כשצ'ובין הפעיל לחץ על צווארו של פלויד כשנשען עליו עם ברכו, מקמילן נשמע בסרטון מתחנן לשוטר "תוריד את הברך שלך מהצוואר שלו", ללא הועיל. "מה שראיתי לא היה בסדר", הסביר מדוע התעמת עם צ'ובין אחרי שגופתו של פלויד פונתה, ופרץ בבכי.

תיעוד ממצלמת השוטר הוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד: "תמסרו לילדים שלי שאני אוהב אותם" 
1.4.21. רויטרס
"אני לא אדם רע". תיעוד רגעיו האחרונים של פלויד/רויטרס

הסרטון היה חלק מתיעוד נרחב שהוצג ועדויות רבות שנשמעו במשפט של השוטר, שיחד הראו כיצד הניסיון לכאורה של פלויד לשלם עם שטר מזויף של 20 דולר במכולת שכונתית לפני כשנה הפך לטרגדיה, צעד-אחר-צעד.

חלק מהעדים הביעו אשמה על מה שעשו ולא עשו בדרך לרצח של פלויד. עובד במכולת במיניאפוליס שחשד כי פלויד ניסה לשלם לו עם שטר מזויף של 20 דולר העיד שהוא "מרגיש אשם ועדיין לא מעכל" כי השיחה ביניהם הסתיימה בתוצאה הקשה. "אם רק לא הייתי לוקח את השטר, כל זה יכול היה להימנע", אמר הקופאי, כריסטופר מרטין בן ה-19. הוא הפסיק לעבוד במקום זמן קצר לאחר מכן כי לא הרגיש בטוח.

צ'ארלס מקמילן, עד במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד, 1 באפריל 2021. רויטרס
"מה שראיתי לא היה בסדר". מקמילן/רויטרס
ציור גרפיטי של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, ארצות הברית, 31 במרץ 2021. רויטרס
העדים חשים אשמה. גרפיטי של פלויד במיניאפוליס, אתמול/רויטרס

צ'ובין בן ה-45 מואשם ברצח מדרגה שנייה שלא בכוונה להמית, ברצח בדרגה שלישית ובהריגה, ומכחיש את כל המיוחס לו. העונש המוטל עד אדם שמורשע בעבירה של רצח מדרגה שניה במדינת מינסוטה הוא 40 שנות מאסר, ועד 25 שנים לרצח בדרגה שלישית. אך בהנחיות העונשין עולה כי צ'ובין יעמוד בפני 12 וחצי שנות מאסר אם יורשע באישומים. להריגה יש עונש מרבי של עשר שנים.

השאלות המרכזיות במשפט יהיו האם צ'ובין גרם למותו של פלויד והאם מעשיו היו סבירים. בסעיף האישום נגד צ'ובין בגין רצח לא מכוון מדרגה שנייה, על התובעים להוכיח כי התנהגותו הייתה "גורם סיבתי מהותי" במותו של פלויד, וכי צ'ובין אכן ביצע את אותה עבירה ברגעים אלו. עבור רצח בדרגה שלישית, עליהם להוכיח כי מעשיו גרמו למותו של פלויד, ונעשו באופן פזיז וללא התחשבות בחיי אדם. האישום בהריגה מחייב הוכחה לכך שצ'ובין גרם למותו של פלויד ברשלנות.

נתיחת הגופה של פלויד העלתה ממצאים לפיהם בדמו נמצאו פנטניל ומתאמפטמין, אך סיבת המוות שנקבעה בנתיחה הייתה דום לב, ריסון ולחץ על הצוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully