וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ נציגי השמאל-מרכז: נדחתה ההצבעה על שינוי מדיניות קק"ל בשטחים

נציגי המפלגות בדירקטוריון קק"ל וכן ארגונים יהודיים בארה"ב דחקו בארגון לדחות את ההצבעה שנועדה להשלים את אישור המדיניות החדשה לרכישת קרקעות בגדה לטובת הרחבת התנחלויות, כפי שפורסם בוואלה!. יו"ר קק"ל: "לא נפעל בכוחניות, נקבל החלטה נינוחה ומסודרת"

ההתנחלות פסגות בגדה המערבית ב-13 בפברואר 2020. רויטרס
"הצעד יתרום לקידום דיון ברוח טובה ועניינית". התנחלות פסגות/רויטרס

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, הודיע כי הוא דוחה את ההצבעה שתוכננה להתקיים היום (חמישי) על שינוי המדיניות של הארגון בכל הנוגע לרכישת קרקעות בגדה המערבית. זאת, בעקבות לחצים שהפעילו נציגי מפלגות המרכז והשמאל בדירקטוריון קק"ל, וכן לחצים מצד ארגונים יהודיים בארצות הברית.

על שינוי המדיניות פורסם לראשונה בוואלה!. בהודעה ששלח לחברי הדיקרטוריון כתב דובדבני כי "אין לנו כוונה לפעול בכוחניות - זו לא דרכנו - אנחנו מבקשים לקבל החלטה מסודרת ונינוחה בנושא הזה. אני מקווה שהצעד הזה יתרום לקידום דיון ברוח טובה ועניינית".

דובדבני לא מסר לחברי הדירקטוריון מועד חדש לקיום הדיון וההצבעה על המדיניות החדשה שתאפשר רכישת קרקעות בגדה המערבית.

הישוב עץ אפרים, ינואר 2017. ראובן קסטרו
המדיניות כוללת הרחבת אזורי הרכישה המיועדים גם לאזורים של התנחלויות מבודדות. יישוב עץ אפרים/ראובן קסטרו

ההצבעה עלתה לאישור הדירקטוריון כשבועיים לאחר אישור המדיניות החדשה בהנהלת הקרן. המדיניות כוללת רכישת קרקעות ביהודה ושומרון שמרחיבה את אזורי הרכישה המיועדים גם לאזורים של התנחלויות מבודדות.

בחודש פברואר הנהלת קק"ל אישרה עקרונית את שינוי המדיניות ותקציב של 38 מיליון שקלים שיוקצה לרכישת הקרקעות בשטחים. הצעת ההחלטה המקורית קבעה אזורי עדיפות והחריגה את אזור שכם וג'נין. ההחלטה המעודכנת שעברה בישיבת הנהלת הדירקטוריון מבטלת את ההחרגה הזו, אך קובעת כי קק"ל תרכוש רק קרקעות פרטיות עם העדפה להרחבת התנחלויות קיימות.

שינוי זה חל לאחר שנים שבהן קק"ל נמנעה מלפעול באופן מוצהר בשטחי הגדה המערבית ופעלה באמצעות חברות בת, שרכשו קרקעות והעבירו תקציבים בשמה. בקונגרס הציוני האחרון שהתקיים באוקטובר הימין השיג רוב במוסדות הלאומיים, ויו"ר קק"ל החדש, אברהם דובדבני, החל מיד עם בחירתו בפעולות לשינוי המדיניות.

בשמאל מברכים

במפלגת העבודה בירכו על ההחלטה של יו"ר קק"ל: "טוב עשה יו"ר קק"ל שדחה את מועד ההצבעה בנושא מדיניות רכישת הקרקעות ביהודה ושומרון. סוד כוחה של קק"ל ושאר המוסדות הלאומיים הוא היכולת להגיע להסכמות רחבות עם מגוון רחב של תנועות וארגונים".

גם ח"כ תמר זנדברג הצטרפה לברכות ואמרה כי "זהו ניצחון, גם אם זמני, לעצירת מיסוד הכיבוש באמצעות המוסדות הלאומיים. החלטה כה שערורייתית, שהורסת את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים ומסוכנת לעתידה של מדינת ישראל - אסור שתעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully