וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון קק"ל אישר תקציב של 38 מיליון שקל לרכישת קרקעות בהתנחלויות

ההחלטה תצא לפועל בכפוף לאישור המדיניות הרשמית החדשה להרחבת ההתנחלויות, שנחשפה בוואלה! NEWS. ההצבעה הייתה צמודה, וגורמים שהשתתפו בדיון סיפרו כי היה "סוער". נציגי המרכז-שמאל בדירקטוריון ניסו לדחות את אישור התקציב לאחרי הבחירות, אך היו"ר סירב

הכפר הפלסטיני ואדי פוקין ליד ההתנחלות ביתר עילית ב-19 ביוני 2019. רויטרס
עשרות מיליונים לרכישת קרקעות. ביתר עילית והכפר הפלסטיני ואדי פוקין/רויטרס

דירקטוריון קק"ל אישר היום (חמישי) תקציב של 38 מיליון שקלים לרכישת קרקעות בגדה המערבית, וזאת בעקבות ההחלטה לפני שבועיים שנחשפה בוואלה! NEWS לשנות מדיניות ולהתחיל לרכוש באופן רשמי קרקעות לצורך הרחבת ההתנחלויות. התקציב אושר במקביל לתקציב של מאה מיליון שקלים לרכישת קרקעות בגליל ובנגב, אך מימושו עדיין טעון באישור סופי של שינוי המדיניות על ידי דירקטוריון קק"ל - שיתקיים רק לאחר הבחירות.

בימים האחרונים ניסו נציגי המרכז-שמאל בדירקטוריון קק"ל לדחות את ההצבעה על התקציב ולדרוש שתידחה לאחר מועד הבחירות, יחד עם שינוי המדיניות הכולל. עם זאת, יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, סירב לדחות וטען כי ממילא ההחלטה טעונה אישור סופי של הדירקטוריון. דובדבני אף סירב לאפשר העלאת הצעה נגדית להצבעה.

אברהם דובדבני. יונתן זינדל, פלאש 90
סירב לדחייה. דובדבני/פלאש 90, יונתן זינדל

בדרך כלל החלטות בקק"ל עוברות בקונצנזוס או ברוב גדול, אך ההצבעה שהתקיימה היום הייתה צמודה מאוד ועברה ברוב של 19 תומכים אל מול 17 מתנגדים, בהם גם אחד מנציגי הימין ישראל מלאכי. דובדבני אף השתמש בקול הכפול שיש לו מתוקף תפקידו כיו"ר.

גורמים שהשתתפו בדיון שהתקיים בזום סיפרו כי הוא היה "סוער וגועש" וכלל צעקות וסגירת מיקרופונים. חברי הנהלת קק"ל מהמרכז-שמאל כינו את המהלך של דובדבני היום "מחטף", 17 חברי הנהלה שהצביעו נגד עזבו במחאה את הדיון אחרי ההצבעה. כעת הם שוקלים לערער ולדרוש דיון נוסף.

רחבת הלשכה של קק"ל בירושלים. אבי חיון, ארכיון הצילומים קק"ל
דיון אלים. בניין קק"ל בירושלים/ארכיון הצילומים קק"ל, אבי חיון

דרור מורג, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית מטעם מרצ, אמר לוואלה! NEWS כי "ההצבעה היום הייתה על תקציב ומותנית באישור עקרוני בדיון שייארך לאחר חג הפסח. התוצאה הצמודה בהצבעה מלמדת שאין קונצנזוס לרכישת קרקעות בשטחים בקרב דירקטוריון קק"ל. לא ייתכן שיו"ר קק"ל יפעל שלא על פי רצונם של מחצית מהעולם היהודי המיוצג בדירקטוריון".

מורג הוסיף כי מרצ, שהציגה גם חוות דעת נגדית האוסרת על רכישת הקרקעות, "תבקש הצבעה חוזרת ותפעל לסיכול המהלך, על מנת שקק"ל תפעל רק באזורים עליהם ישנה הסכמה של כלל הזרמים והארגונים בעולם היהודי".

במקביל, בימים האחרונים הועברה לחברי דירקטוריון קק"ל חוות דעת משפטית שגובשה לבקשת מפלגות השמאל בקק"ל, שמנוגדת לחוות הדעת עליה התבססה ההחלטה לשנות את המדיניות, אותה ניסח השופט בדימוס, יוסף אלון. עו"ד שחר בן מאיר גיבש חוות דעת נגדית הכופרת בפרשנותו של אלון ובסמכות החוקית של קק"ל לרכוש קרקעות בשטחי יהודה ושומרון, וקובעת כי כל שינוי מדיניות כפוף לאישורו של שר המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully