וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו שברה שיא עולמי: 314 אלף נדבקים בקורונה בתוך יממה

22.4.2021 / 9:40

בזמן שמערכת הבריאות לא עומדת בעומס החולים, רשמה המדינה שבה חייהם כ-1.4 מיליארד איש ציון דרך עגום. 2,104 חולים מתו ביממה האחרונה, ובסך הכול 184,657 מאז תחילת המגיפה. העליון הורה לממשלה לספק חמצן: "תתחננו, תשאלו או תגנבו, זה מצב חירום לאומי"

בווידאו: שיא עולמי של נדבקים בקורונה בהודו - 314 אלף איש/צילום: רויטרס

הודו דיווחה היום (חמישי) על שיא עולמי במספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה, עם יותר מ-314 אלף מקרים חדשים בעוד שמערכת הבריאות סובלת ממחסור חמור במיטות אשפוז ומכונות הנשמה.

ביממה האחרונה נרשמו 314,835 מאובחנים במדינה השנייה באוכלוסייתה בעולם, ובסך הכול 15.9 מיליון מקרים מאז פרוץ המגיפה. הודו, שבה חיים קרוב ל-1.4 מיליארד איש, שנייה רק לארצות הברית במספר הנדבקים. השיא העולמי הקודם - 307,581 מקרים - נרשם בארצות הברית ב-8 בינואר. בנוסף לכך, משרד הבריאות של הודו מסר כי 2,104 חולי קורונה מתו ב-24 השעות האחרונות ובסך הכול 184,657 איש מאז תחילת ההתפרצות במדינת הענק.

בשל המחסור החמור, בית המשפט העליון של ניו דלהי הורה אתמול לממשלה להעביר בלוני חמצן מהתעשייה לבתי החולים על מנת להציל חיי אדם.

"אי אפשר לאפשר לאנשים למות בשל מחסור בחמצן. תתחננו, תשאלו או תגנבו, זה מצב חירום לאומי", אמרו השופטים בתגובה לעתירה של בית חולים בבירה שביקש את התערבותו. הממשלה, שהטילה סגר על הבירה ביום שני, מזרימה מכלי חמצן לבתי החולים כדי לרענן את אספקתם.

שר הבריאות, הארש ורדהאן, אמר היום כי הממשלה מפקחת מקרוב על הדרישה והאספקה של החמצן. לדבריו, בשל הזינוק בתחלואה, הממשלה הגדילה את המכסות עבור שבע המדינות שבהן המצב החמור ביותר.

מתחם לשריפת גופות של מתים מקורונה בניו דלהי, הודו, 21 באפריל 2021. AP
אמבולנסים עוברים מבית חולים אחד לשני. משריפת גופות של חולי קורונה בדלהי/AP

הסגרים וההגבלות הקשות הביאו לכאב, פחד וצער לרבים בניו דלהי ובערים אחרות. המראות חוזרים על עצמם בכל רחבי המדינה: אמבולנסים דוהרים מבית חולים אחד לשני בניסיון למצוא מיטה פנויה, וקרובי משפחה אבלים מתכנסים מחוץ למשריפות שאליהן מגיעות הגופות.

"אני מקבל אינספור קריאות בכל יום מחולים הנואשים למיטה. הדרישה גבוהה בהרבה מהאספקה", סיפר ד"ר סנג'אי גורוראג' מבית חולים בבנגלורו. "אני מנסה למצוא מיטות לחולים בכל יום, וזה מתסכל ביותר שאני לא יכול לעזור להם. בשבוע החולף, שלושה חולים שלי מתו בבית כי לא היו להם מיטות. עבור רופא, זאת הרגשה איומה".

בלוני חמצן ריקים חוזרים מבית חולים למפעל בבנגלורו, הודו, 21 באפריל 2021. AP
הדרישה גוברת על האספקה. בלוני חמצן ריקים בעיר בנגלורו/AP

יוגש דיקסיט, תושב מדינת אוטר פרדאש שבצפון הודו, סיפר השבוע כי הוא נאלץ לרכוש עבור אחיו החולה שני בלוני חמצן במחיר של 12 אלף רופי (160 דולר) - פי שניים ממחירם הרגיל, אחרי שלבית החולים המקומי אזלה האספקה. הוא סיפר כי רכש שני בלונים "משום שהרופאים יכולים לבקש בלון חמצן נוסף בכל זמן", והוסיף כי הוא מכר את התכשיטים של אשתו כדי לעמוד במחיר.

בעיר קנפור, גם היא באוטר פרדאש, הוקמו השבוע 35 מתחמים נוספים לשריפת גופות לאורך גדות נהר הגנגס.

משרד הבריאות אמר כי הודו מייצרת 7,500 טונות של חמצן ביון, מתוכם 6,600 מוקצים לשימוש רפואי. בנוסף לכך, המשרד ציין כי 75 קרונות רכב בבירה ניו דלהי הוסבו לבתי חולים כדי לספק 1,200 מיטות נוספות לחולי קורונה.

בחודש האחרון חל זינוק חד בתחלואה בהודו, בין היתר בשל הגבלות רופפות, השתתפות של מיליוני מאמינים בפסטיבל הינדי והתפשטותם של וריאנטים, כולל זן "המוטציה הכפולה". הזן הזה אותר ב-61% מהדגימות במהאראשטרה. בנוסף לכך, עצרות בחירות המוניות, כולל של ראש הממשלה נרנדרה מודי, לא נעצרו במדינת מערב בנגל שבה מתנהלות בחירות בכמה שלבים, אחד מהם היום. הממשלה הגנה על החלטתה להמשיך בקיום הבחירות למרות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully