וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 22 חולי קורונה מתו אחרי דליפת חמצן בבית חולים

21.4.2021 / 17:58

אדים התפשטו במתחם בית חולים במדינת מהאראשטרה, מוקד ההתפרצות הקשה ביותר בהודו, שסובלת מגל שני קטלני. אספקת החמצן חודשה, אך חמישה מ-140 חולי הקורונה בבית החולים הועברו לבית חולים אחר

בווידאו: ניו דלהי בסגר בעקבות התפרצות הקורונה/צילום: רויטרס

22 חולי קורונה מונשמים מתו היום (רביעי) בבית חולים במערב הודו בעקבות דליפת חמצן - כך אמרו גורמים רשמיים ברשויות. סוראג' מנדהאר, בכיר במחוז, אמר כי אספקת החמצן ליתר המטופלים חודשה. גורם ברשויות הכיבוי אמר כי הדליפה נבלמה בתוך 15 דקות, אך הוסיף כי שיבושים באספקת החמצן לבית החולים זקיר חוסיין בעיר נשיק שבמדינת מהאראשטרה. התפרצות הקורונה במהאראשטרה היא הקשה ביותר בהודו.

בתיעוד מהזירה נראו אדים מתפשטים באזור בית החולים ויוצרים תבהלה. סורינדר סונון, שוטר מקומי, אמר כי הדליפה קרתה בצינור המחבר אספקת חמצן למכלית המרכזית במתחם בית החולים. לדבריו, חמישה מ-140 חולי הקורונה בבית החולים הועברו לבית חולים אחר.

שר הבריאות בממשלה של מדינת המחוז מהאראשטרה אמר כי הרשויות יחקרו את הדליפה הקטלנית. המצב בהודו הוא מהגרועים ביותר בעולם, וביממה האחרונה דווח על שיא של 295,041 מאובחנים חדשים. בנוסף לכך, נרשמו לראשונה יותר מ-2,000 מתים ביום, בזמן שהבירה ניו דלהי נמצאת בסגר מאז יום שני.

דליפת חמצן בבית חולים שבו מאושפזים חולי קורונה, נשיק, הודו, 21 באפריל 2021. רויטרס
דליפת הגז בבית החולים, היום/רויטרס

על אף שבתי החולים מתקשים להתמודד עם שטף החולים, ראש הממשלה נרנדרה מודי יעץ אתמול לממשלות מדינות המחוז להימנע מסגרים נרחבים לטובת אזורים ממוקדים, בניסיון להימנע ממכה כלכלית נוספת.

ההתפרצות הנוכחית בהודו מחריפה את ההאטה בקצב החיסונים בעולם. הודו היא יצואנית מרכזית של חיסונים, אבל היא מעכבת את המשלוחים שלה כדי לענות על הדרישה המקומית. מאז אמצע ינואר, ניתנו יותר מ-130 מיליון מנות חיסונים במדינה שבה חיים קרוב ל-1.4 מיליון איש.

בסך הכול, הודו דיווחה על יותר מ-15.6 מיליון מקרים מאומתים, שנייה רק לארצות הברית. מספר המתים מהנגיף הוא 182,553.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully