וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: סגר בניו דלהי, בתי החולים קורסים מעומס חולי הקורונה

19.4.2021 / 16:26

תנועתם של יותר מ-20 מיליון איש תוגבל למשך שישה ימים אחרי שיא במספר הנדבקים שהגיע ליותר מ-15 מיליון, ובשל המחסור במיטות, מכונות הנשמה ותרופות: "אם לא יוטל עכשיו סגר, המצב ייצא משליטה". ג'ונסון ביטל את ביקורו המתוכנן לשבוע הבא

בווידאו: ניו דלהי בסגר בעקבות התפרצות הקורונה/צילום: רויטרס

הרשויות בניו דלהי, בירת הודו, הורו היום (שני) על סגר למשך שישה ימים אחרי שיא במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי המדינה, והעומס הרב שבו נתונים בתי החולים. בתי החולים סובלים ממחסור במיטות, מכונות הנשמה ותרופות חיוניות אחרי שמספר המאובחנים עלה ליותר מ-15 מיליון, נתון הנמוך רק מזה שנרשם בארצות הברית.

"מערכת הבריאות של דלהי לא יכולה לקלוט עוד חולים במספרים גדולים", אמר מושל הבירה, ארווינד קג'ריוואל, בתדרוך מקוון לעיתונאים. "אם לא יוטל עכשיו סגר, המצב ייצא משליטה".

סגר ברחובות ניו דלהי, הודו בעקבות התפשטות 18 באפריל 2021. רויטרס
סגר ברחובות ניו דלהי/רויטרס

בעקבות ההתפרצות הקשה, לשכתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיעה היום על ביטול הביקור המתוכנן שלו בהודו בשבוע הבא. זאת הייתה אמורה להיות הנסיעה הראשונה של ג'ונסון מחוץ לבריטניה מאז תחילת המגיפה בשנה שעברה, ובמסגרת מאמציו לחזק את היחסים עם מדינות אסיה לאחר פרישת הממלכה מהאיחוד האירופי.

קג'ריוואל אמר אתמול כי נותרו פחות ממאה מיטות פנויות במחלקות לטיפול נמרץ בבתי החולים בניו דלהי, שבה חיים יותר מ-20 מיליון איש, במקביל לשטף של תלונות ברשתות החברתיות. היום אובחנו 273,810 מקרים חדשים ו-1,619 מתים, בשיא יומי מאז פרוץ המגיפה.

התפרצות קורונה בהודו: ניו דלהי נכנסת לסגר של שבוע ימים 
19.4.21. רויטרס
1,619 מתים ביממה. קבורת מתים מקורונה בדלהי/רויטרס

בנוסף לניו דלהי, 13 מדינות נוספות בהודו כבר הטילו הגבלות, עוצר וסגרים בערים, כולל במדינה העשירה ביותר מהאראשטרה ובמדינת הבית של ראש הממשלה נרנדרה מודי, ג'וגראט.

ממשלתו של מודי סופגת ביקורת על התנהלותה במהלך הגל השני של המגיפה, אחרי שאלפים השתתפו באירועים דתיים ובעצרות בחירות בתקופה האחרונה. נכון להיום, הוזרקו כ-123.9 מיליון מנות חיסונים בהודו, המספר הגבוה ביותר בעולם אחרי ארצות הברית וסין, אך הנתון נמוך בהרבה ביחס לגודל האוכלוסייה. היום הודיעו הרשויות כי החל מ-1 במאי, כל בן 18 ומעלה יוכל להתחסן נגד קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully