וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגונה ביקשה עזרה בשידור חי מסמוטריץ', ששכנע את בעלה ודאג לה לגט

22.4.2021 / 10:12

דניאלה, מסורבת גט זה ארבע שנים פנתה לח"כ סמוטריץ' ערב הבחירות, על מנת שיעזור לה בבית הדין אל מול הבעל. בדיון שנמשך 10 שעות, הצליח יו"ר הציונות הדתית לשכנע אותו לתת לה גט וחתם על ערבות אישית במכירת הדירה המשותפת בסך 650 אלף שקל

בווידאו: עגונה ביקשה עזרה בשידור חי בטלוויזיה, ח"כ סמוטריץ' דאג לה לגט/צילום: ערוץ הכנסת

דניאלה, מסורבת גט, פנתה ערב הבחירות האחרונות בשידור חי בערוץ הכנסת ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בבקשה שישתתף באחד הדיונים בעניינה בבית הדין. זאת, במטרה לסייע לה לקבל גט מבעלה, שלטענתה הוא פדופיל מורשע. יו"ר הציונות הדתית התחייב שיעשה זאת. וכך קרה.

באותו שידור לפני כחודש, דניאלה, נשואה ומסורבת גט זה ארבע שנים, הזדהתה בפניו בשמה ובפרצוף גלוי. בצעד אמיץ מבחינתה, היא תהתה בפני סמוטריץ': "איך אתה מתכוון לטפל בנושא של מסורבות גט ועגונות, שבתי הדין נותנים ומגבים את הפשע והאלימות?".

"אנחנו בכלא", היא הסבירה. סמוטריץ' ענה לה בתגובה: "אני נותן לך חיבוק ואהבה גדולה. מקווה שהוא ייצא הכי מהר מחייך, וינמק בבית הסוהר ולא יראה אור יום, אף לא יום אחד. זאת סוגיה כואבת, יש מסורבות ומסורבי גט. זאת בעיה קשה וחמורה".

העגונה אשר ביקשה עזרה לגט בשידור חי בטלוויזיה, מח"כ סמוטריץ'. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
ביקשה מסמוטריץ' להגיע לדיון בבית הדין, דניאלה/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית, שהשיב לה בחיוב, אמר: "אבוא, מבקש ממך שתהיי איתי בקשר אחרי הבחירות. אעשה הכול כדי לעזור לך להשתחרר מהמאסר הזה".

אתמול בבוקר, ח"כ סמוטריץ' הגיע לבית הדין הרבני בירושלים, והשתתף בדיון שנמשך כעשר שעות בדלתיים סגורות, במהלכו הצליח לשכנע את בעלה של דניאלה לתת גט לאשתו. סמוטריץ' ניהל משא ומתן בין האישה לבעלה, ובמעורבות של הדיינים, ובראשם, אב בית הדין הרב מאיר פרימן, הגה פתרון יצירתי וחתם ערבות כספית בסך 650 אלף שקלים לטובת הגט.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הציונות הדתית, 19 באפריל 2021. אוליבייה פיטוסי, AP
"אעשה הכול כדי לעזור". סמוטריץ'/AP, אוליבייה פיטוסי

הסכסוך בין בני הזוג נמשך תקופה ארוכה בבית הדין בירושלים. הבעל ריצה בעבר תקופת מאסר, אשתו ביקשה להתגרש, בית הדין חייב אותו לתת לה גט, ואף הטיל עליו סנקציות מחמירות, ובהן שלילת רישיון נהיגה ודרכון, וכן קבע כי יוטל עליו "שיימינג" ציבורי, אך ללא הועיל. בית הדין תכנן כבר לזמן את הבעל לדיון, ואף להכניסו לכלא במידה ויסרב לתת לאשתו את הגט.

במהלך הדיון התברר כי הוויכוח בין הצדדים נסוב בעיקר סביב שאלות כלכליות, וחלוקת הדירה המשותפת של בני הזוג. אז, ח"כ סמוטריץ' חתם על ערבות אישית למימוש חלקו של הבעל במכירת הדירה המשותפת. אחר הצהריים, וכעבור כעשר שעות של דיון ממושך, נחתם הגט, וכך האישה שוחררה לחופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully