וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של איציק סעידיאן: "נלחמים על חייו"

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 18:57

הידרדרות נוספת חלה במצבו של נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון ועורר סערה ציבורית. הרופאים מסרו כי מצבו הפך אנוש, עד סכנה מידית לחייו. אחותו לאה סיפרה: "אנחנו עדיין מתפללים, אך המצב הולך ומחמיר. לא מוכנים לאבד תקווה עד הרגע האחרון"

בווידאו: מאות נכים צה"ל הפגינו וחסמו את צומת עזריאלי/צילום: ניב אהרונסון, ראובן קסטרו וספיר לוי

הידרדרות במצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו בשבוע שעבר מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון. ביחידה לכוויות בבית החולים שיבא מסרו כי מצבו אנוש ונשקפת סכנה מידית לחייו, אחרי שעבר בשבוע שעבר ניתוח שארך שלוש שעות.

אחותו של סעידיאן, לאה, סיפרה בשיחה עם וואלה! על ההידרדרות במצבו. "אנחנו עדיין מתפללים, אך המצב הולך ומחמיר. אנחנו לא מוכנים לאבד תקווה עד הרגע האחרון", אמרה.

אחיו של לוחם גולני לשעבר, אבי סעידיאן, קרא בריאיון ל-103FM לציבור שלא להקשיב לנאמר בכלי התקשורת בעניין מצבו של אחיו. "יותר מזה אני לא יכול לפרט, כי אימא שלי ביקשה ממני שאני לא אפרט שום דבר ואני מכבד אותה, אבל עם כל הכבוד - הדבר היחידי שאתם יודעים לעשות, זה ספין תקשורתי כדי לעשות רייטינג. אני אומר: תעזבו הכל ותתפללו למענו. איציק נלחם על חייו והמצב שלו אנוש. אסור להפסיק להתפלל, הדבר היחידי שיעזור לאחי זה תפילה. אם יהיו בשורות טובות אני הראשון שירוץ להגיד לכם".

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרד הביטחון, 12 באפריל 2021. שותפות מגן ישראלית, אתר רשמי
הידרדרות במצבו. סעידיאן/אתר רשמי, שותפות מגן ישראלית

סעידיאן, בן 26, אושפז ביום שני שעבר במצב קריטי, אחרי שהמאבטחים באגף השיקום בפתח תקווה הזעיקו את צוותי מד"א. הוא מוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל בעקבות פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, שבו השתתף כלוחם בחטיבת גולני בקרבות מול כוחות חמאס בשכונת שג'אעיה בעזה. לאחר שחרורו פנה למשרד הביטחון, שם הכירו באחוזי נכות נמוכים באופן יחסי, ומאז נאבק עבור הכרה רחבה יותר.

ביום האירוע, הביא עמו למקום בקבוק עם חומר דליק, שפך אותו על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון במקום עשו שימוש במטפי כיבוי אש, העניקו לו עזרה ראשונה והזעיקו את צוות מד"א, שפינה אותו באמבולנס לבית החולים.

המקרה הוציא מאות מפגינים לרחובות. כ-700 נכי צה"ל ותומכים מחו בתחילת השבוע מול בסיס הקריה בתל אביב, בדרישה ליישם את החלטות ועדת בן ראובן על הכשלים באגף השיקום. הם צעדו בנתיבי איילון לכיוון דרום וחסמו אותם לתנועה, בעודם צועקים את שמו של סעידיאן. המשטרה חסמה לתנועה את רחוב קפלן הסמוך לבסיס, והכווינה את הנהגים לצירים חלופיים.

על חולצותיהם נכתב "לא משאירים פצועים מאחור", ועל שלטים שהניפו - "סליחה שנפצעתי", "הפסיקו להתעלל בגיבורים", "נעשה ונשמע ללא תנאים" ו"לא נשכח ולא נסלח על מעשי אגף השיקום".

הפגנת נכי צה"ל בדרישה לרפורמה באגף שיקום נכים במשהב"ט. נתיבי איילון, ת"א, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
הפגנת נכי צה"ל בנתיבי איילון/ראובן קסטרו

כמו כן, בעקבות הביקורת שר הביטחון בני גנץ הודיע שבכוונתו להביא לממשלה ולכנסת שורת החלטות לקידום הטיפול בנכי צה"ל. את ההחלטות יגבש צוות פעולה של משרד הביטחון בתיאום עם ארגון הנכים.

לדבריו, בהחלטות יכלול את עיקרי דוח בן ראובן, ובו צעדים שיפשטו את תהליך ההכרה בנכי צה"ל, בדגש על לוחמים. כמו כן, הצהיר שיעלה לדיון את ביטול מבחן ההכנסה ויישום רפורמה בתגמולי המחיה שהוצגה בדוח עמינח, עיגון זכויות הנכים בחקיקה, תכנית לאומית לנפגעי פוסט טראומה, והעברה של 30 מיליון שקלים לבתי הלוחם - עליו סוכם לפני חצי שנה והתעכב בשל המשבר הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully