וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אוקראינה ונאט"ו ממשיכות בהכנות צבאיות; קייב מקלה על גיוס מילואים

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 16:59

מוסקבה קראה להן להימנע מפעולות היכולות להוביל להסלמה. פוטין: "נגיב ביד קשה לכל פרובוקציה". נשיא אוקראינה הזמין אותו להיפגש בקו החזית, אך במקביל חתם על חוק שיאפשר לעבות במהירות את כוחות ההגנה. במקביל, משטרת רוסיה עצרה שתי מקורבות לנבלני לפני המחאה הארצית

בווידאו: פוטין מצהיר שיגיב בחומרה לכל פרובקציה של גורמים זרים נגד המדינה/צילום: רויטרס

רוסיה אמרה היום (רביעי) כי אוקראינה ונאט"ו ממשיכות בהכנות צבאיות, וקראה להן להימנע מפעילות היכולות להוביל להסלמה. במערב מכחישים את ההאשמות של מוסקבה, שעלו בתגובה לריכוז הכוחות החריג שלה בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים, המונים כמאה אלף חיילים.

בנאום מצב האומה, הזהיר היום נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מוסקבה תגיב ביד קשה לכל "פרובוקציה זרה", אחרי שהתלונן על התמשכותם של "צעדים לא מבוססים ולא ידידותיים" כלפי רוסיה. הנשיא טען כי רוסיה מעוניינת ביחסים טובים עם מדינות אחרות, והביע תקווה כי מדינות זרות לא יחצו את "הקווים האדומים" שלה.

מוסקבה טרם הגיבה לקריאתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שאתגר אתמול את להיפגש עמו בקו החזית במזרח אוקראינה כדי לדון בסיום הסכסוך. במקביל, חתם זלנסקי על חוק המקל על גיוס מילואים. "זה יקל על ציוד מהיר של יחידות הצא של כל כוחות ההגנה עם אנשי מילואים, וכך לחזק משמעותית את יכולות הקרב שלהם בתרחיש של תוקפנות צבאית", נמסר מלשכתו של זלנסקי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום מצב האומה, 21 באפריל 2021. רויטרס
עומד בפני שורת משברים. פוטין בנאום מצב האומה, היום/רויטרס

בנוסף למתיחות הגוברת בין מוסקבה לקייב והמערב, מתקיימות היום הפגנות של האופוזיציה ברוסיה במחאה על ההתדרדרות במצבו הבריאותי של אלכסיי נבלני. ארצות הברית הזהירה את רוסיה מהשלכות חמורות אם נבלני, המאושפז בבית חולים בשל שביתת הרעב שלו, ימות.

עוד לפני תחילת ההפגנות, המשטרה עצרה שניים מבעלי בריתו הקרובים ביותר של נבלני, יריבו הבולט ביותר של פוטין בשנים האחרונות. לובוב סובול, אחת הפנים המוכרות ביותר בערוץ היוטיוב הפופולרי של נבלני, וקירה ירמיש, הדוברת שלו, נעצרו במוסקבה. הרשויות אמרו כי ההפגנות לא חוקיות, ובמחאות קודמות נגד כליאתו של מנהיג האופוזיציה נעצרו אלפים. בכמה מחוזות אחרים, נעצרו לפחות עשרה פעילים.

ספינת קרב של רוסיה במהלך תרגיל בים השחור, 14 באפריל 2021. AP
ספינת קרב של רוסיה בים השחור במהלך תרגיל בשבוע שעבר/AP

קייב ומוסקבה מאשימות זו את זו בהסלמה האחרונה בלחימה בחבל הדונבס, שבו מתנהלת לחימה בין צבא אוקראינה לבדלנים הפרו-רוסים מאז 2014. כ-14 אלף איש נהרגו בסכסוך. אוקראינה רוצה להצטרף לנאט"ו וקוראת לאיחוד האירופי להטיל סנקציות חדשות על הקרמלין, אך בבריסל הבהירו כי זה לא צפוי לקרות בקרוב.

"מר פוטין, אני מוכן אפילו ללכת רחוק יותר ולהזמין אותך להיפגש בכל מקום בדונבאס, שם יש מלחמה", אמר אתמול זלנסקי. "האזרחים שלנו זקוקים למסרים ברורים שלפיהם בשנתה השמינית למלחמה, מדינה המגנה על אירופה במחיר חיי אדם, יקבלו תמיכה לא רק כשותפים מהיציע, אלא גם כשחקנים באותה קבוצה, ישירות במגרש, כתף אל כתף".

הוא הוסיף כי אוקראינה רוצה לשים קץ לסכסוך באמצעים דיפלומטיים, אך היא מוכנה להגן על עצמה במקרה שתותקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully