וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: רוסיה ואוקראינה מגרשות דיפלומטים

17.4.2021 / 19:52

מוסקבה מאשימה נציג בקונסוליה האוקראינית בסנט פטרסבורג בניסיון להשיג "מידע מסווג", והורתה לה לעזוב את המדינה בתוך 72 שעות. קייב הכחישה את הטענות, והורתה על מהלך דומה נגד דיפלומט רוסי. שתי ספינות קרב רוסיות חצו את הבוספורוס, בדרך לים השחור

בווידאו: רוסיה מעבירה כוחות צבאיים לגבול עם אוקראינה ב-8.4.2021/מערכת וואלה!

רוסיה הודיעה היום (שבת) כי היא תגרש דיפלומט אוקראיני שלטענתה ניסה להשיג מידע מסווג, בצל המתיחות הגוברת בין מוסקבה לקייב בשבועות האחרונים סביב ריכוז גדול של כוחות רוסיים בגבול ובחצי האי קרים. במקביל, שתי ספינות קרב רוסיות נצפו היום עושות את דרכן לים השחור, בהמשך לתגבור הנוכחות הימית של רוסיה באזור.

רוסיה טוענת שריכוז הכוחות המאסיבי בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים, הגדול ביותר מאז פרוץ הסכסוך עם קייב ב-2014, הוא חלק מ"תרגיל הגנתי" אל מול איומי נאט"ו. הברית המערבית מכחישה את ההאשמות של מוסקבה, והחשש הוא שהקרמלין מחפש תירוץ כדי להצית מחדש את הלחימה בין הבדלנים לצבא אוקראינה.

אתמול קרא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשיחות שלום עם רוסיה, אחרי שנועד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז. אך היום הודיע שירות הביטחון של רוסיה כי דיפלומט אוקראיני, שזוהה בתור אלכסנדר סוסוניוק מסנט פטרסבורג, נעצר כשניסה להשיג נתונים ממאגר מידע רשמי במהלך פגישה עם אזרח רוסי. משרד החוץ של רוסיה הקציב לו 72 שעות לעזוב את המדינה, ואוקראינה הודיעה על צעד דומה נגד דיפלומט רוסי המוצב בשטחה.

"אנחנו מכחישים לחלוטין את האשמות שהועלו נגד הנציג הקונסולרי", נמסר בהודעת משרד החוץ של אוקראינה, שבה נאמר כי הדיפלומט היה עצור במשך כמה שעות לפני ששוחרר.

שוטר מחוץ לקונסוליה של אוקראינה בסנט פטרסבורג, רוסיה, 17 באפריל 2021. רויטרס
שוטר מחוץ לקונסוליה של אוקראינה בסנט פטרסבורג, היום/רויטרס

גירוש הדיפלומט האוקראיני מצטרף להודעה של רוסיה אתמול, ולפיה היא תגרש עשרה דיפלומטים אמריקנים בעקבות צעד דומה של וושינגטון נגדה יום קודם לכן. הקרמלין הבהיר כי הסנקציות האחרונות שעליהן הכריז הנשיא ג'ו ביידן מקטינות את הסיכוי לפסגה בינו לבין הנשיא ולדימיר פוטין, כפי שהציע נשיא ארצות הברית בשיחתם השבוע. היחסים בין המעצמות הגיעו לשפל שלא היה כמותו מאז תום המלחמה הקרה לפני 30 שנה.

רוסיה אף הגבילה זמנית מעבר של ספינות קרב זרות "וכלי שיט מדינתיים אחרים" בסמוך לקרים. ארצות הברית הייתה אמורה לשלוח שתי ספינות קרב לים השחור בשבוע שעבר, אך חזרה בה לאחר אזהרות חריפות ממוסקבה.

הספינות שנצפו חוצות היום את מצרי הבוספורוס על ידי כתב של רויטרס שייכות לצי הצפוני של רוסיה, והן יכולות לשאת טנקים ולהעביר כלי רכב משוריינים וחיילים במהלך תקיפות חוף. תגבור ימי נוסף, בדמותן של שתי ספינות נחיתה נוספות, הפעם מהצי הבלטי, צפויות לעבור דרך המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully