וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: מוקדם לדון בפסגה בין ביידן לפוטין; רוסיה פתחה בתרגיל בים השחור

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 15:18

מוסקבה אמרה כי קיום מפגש בין המנהיגים, כפי שהציע נשיא ארה"ב, עדיין לא בתכניות וכי הדבר תלוי במדיניות האמריקנית. יועץ של פוטין הזהיר את השגריר האמרקני מפני סנקציות חדשות, וחיל הים הרוסי פתח בתמרון ימי נרחב על רקע המתיחות מול אוקראינה

בווידאו: רוסיה משנעת כוחות לים השחור במסגרת תרגיל/רויטרס

רוסיה אמרה היום (רביעי) כי מוקדם מדי לדון לעמוק בהצעת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לקיים פסגה עם הנשיא ולדימיר פוטין במדינה שלישית, על רקע המתיחות סביב אוקראינה וסוגיות רבות אחרות. הקרמלין הזהיר את וושינגטון שלא להטיל סנקציות חדשות, ובמקביל החל הצי הרוסי בתרגיל בים השחור.

היחסים בין המעצמות הגיעו לשפל שלא נראה מאז תום המלחמה הקרה אחרי שבחודש שעבר כינה ביידן את פוטין רוצח. מוסקבה החזירה את שגרירה מוושינגטון לצורך התייעצויות, והוא טרם שב לתפקידו בחלוף כמעט חודש. ארצות הברית דורשת מרוסיה לעצור את ריכוז הכוחות המאסיבי שלה בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים, שאותו סיפחה ב-2014. מוסקבה טוענת שהם נפרסו כחלק מתרגיל צבאי, לאור "האיומים" הנשקפים מנאט"ו. הברית הצפון-אטלנטית מכחישה שהיא מהווה איום על רוסיה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר היום כי מוסקבה עוד לומדת את ההצעה של ביידן, שאותה העלה בשיחתו השנייה בלבד עם פוטין מאז כניסתו לתפקיד בינואר. רוסיה אומרת כי השיחה התקיימה לבקשת הממשל האמריקני. פסקוב הוסיף כי ההצעה תידון בערוצים הדיפלומטיים והדגיש כי אין בשלב זה אפילו הכנות למפגש פסגה בין מנהיגי המעצמות במדינה אירופית, ולדבריו זה תלוי במדיניות האמריקנית.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ביקורו במרכז התיאום במוסקבה 14 באפריל 2021. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ביקורו במרכז התיאום במוסקבה 14 באפריל 2021/AP

במקביל, סוכנויות הידיעות ברוסיה דיווחו שיורי אושקוב, יועצו של פוטין למדיניות חוץ, הזמין לפגישה את שגריר ארצות הברית, ג'ון סליבאן. לפי הדיווחים, הוא אמר לשגריר כי מוסקבה תפעל בנחישות אם ארצות הברית תנקוט "צעדים לא חבריים" חדשים כמו הטלת סנקציות. שגרירות ארצות הברית במוסקבה לא הגיבה על הדיווחים על השיחות.

רוסיה נערכת לסנקציות אמריקניות חדשות, מאז שביידן אמר בחודש שעבר כי פוטין ישלם מחיר על ההתערבות של מוסקבה בבחירות לנשיאות בנובמבר. מוסקבה מכחישה כי היא מתערבת במערכות בחירות של מדינות זרות. האיום בסנקציות הפעיל לחץ על הרובל במשך שבועות, והמטבע הרוסי זינק בחדות אחרי השיחה בין ביידן לפוטין אתמול בערב.

מפת הסכסוך במזרח אוקראינה. אתר רשמי, עיבוד תמונה
מפת הסכסוך במזרח אוקראינה/עיבוד תמונה, אתר רשמי

מוקד אפשרי להתנגשות הוא בים השחור, לקראת הגעה אפשרית של שתי ספינות קרב אמריקניות. חיל הים של רוסיה פתח בתרגיל צבאי הכולל ספינות מצי הים השחור, המוצב בקרים, בנוסף למסוקים ומטוסים. לפי סוכנויות הידיעות ברוסיה, התרגיל יכלול ירי במטרות על הקרקע ובאוויר.

רוסיה אמרה כי הגעת הספינות היא "פרובוקציה", והיא הפצירה בארצות הברית להתרחק מקרים ומגבולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully