וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב ונאט"ו הופכות את אוקראינה ל"חבית אבק שריפה"

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 14:01

סגן שר החוץ אמר כי שליחת ספינות הקרב האמריקניות לים השחור היא "פרובוקציה". הוא הוסיף כי מוסקבה תמשיך להגן על התושבים במזרח אוקראינה שבשליטת הבדלנים. שר החוץ של אוקראינה, שנפגש עם מזכ"ל נאט"ו, קרא לעוד סנקציות

בווידאו: רוסיה מעבירה כוחות צבאיים לגבול עם אוקראינה ב-8.4.2021/מערכת וואלה!

רוסיה הזהירה היום (שני) את ארצות הברית לבל תפרוס את כוחותיה בסמוך לרוסיה ולחצי האי קרים, אחרי שוושינגטון הביעה את תמיכתה בקייב מול המשבר בגבול. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, אמר כי "הסיכון לתקריות" בין שתי המעצמות "גבוה מאוד".

בהמשך, ריבקוב האשים את ארצות הברית ואת נאט"ו בהפיכתה של אוקראינה ל"חבית אבקת שריפה" בשל הגברת אספקת הנשק לאוקראינה. הוא אמר כי התמיכה הישירה של וושינגטון בקייב היא אתגר משמעותי עבור ביטחונה של רוסיה. ארצות הברית שלחה שתי ספינות קרב לים השחור, וריבקוב תיאר זאת בתור "פרובוקציה".

בשבועות האחרונים החלה רוסיה לרכז כוחות רבים בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים, שאותו סיפחה משכנתה ב-2014. לטענת קייב, מוסקבה פרסה 40 אלף חיילים בגבול ועוד 40 אלף חיילים בקרים והיא מסרבת לקבל שיחת טלפון מהנשיא וולודימיר זלנסקי.

שתי השכנות מחליפות האשמות בדבר ההתדרדרות במצב הביטחוני במחוז דונבאס שבמזרח אוקראינה, שם מתנהלת לחימה בין קייב לבין בדלנים פרו-רוסים מאז 2014 שגבתה את חייהם של כ-14 אלף איש. ריבקוב אמר כי רוסיה מגנה, ותמשיך להגן, על התושבים במזרח אוקראינה, באזורים הנשלטים בידי הבדלנים.

שר החוץ של אוקראינה דימיטרי קוליבה ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בפגישה במטה נאט"ו בבריסל, 13 באפריל 2021. רויטרס
מהדקים את היחסים. מזכ"ל נאט"ו ושר החוץ של אוקראינה בבריסל, היום/רויטרס

במקביל, שר החוץ של אוקראינה, דימיטרי קוליבה, נפגש היום עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג במטה הברית בבריסל ואמר כי על המערב לפעול במהירות כדי למנוע הסלמה בסכסוך. הוא אמר כי סנקציות נוספות על מוסקבה והגדלת הסיוע הצבאי לקייב עשויות לעזור להרתעתה של מוסקבה. בהמשך היום הוא ייפגש עם שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן.

"רוסיה עובדת קשה כדי להחליש את יכולות ההגנה שלנו", אמר שר החוץ של אוקראינה.

סטולטנברג, מצדו, אמר כי נאט"ו, ולא רוסיה, תכריע אם אוקראינה תצטרף אליה בעתיד. "לאף אחד אחר אין זכות לנסות לבחוש או להתערב בהליך הזה", אמר לצדו של קוליבה. "רוסיה מנסה לבסס מחדש סוג של אזור השפעה, שבו הם יחליטו מה שכנותיהן רשאיות לעשות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בדיון על פיתוח תעשיית החלל, 12 באפריל 2021. רויטרס
שולח מסר מאיים לארה"ב. פוטין במפגש על תעשיית החלל של רוסיה, אתמול/רויטרס

אוקראינה, החפצה להצטרף לנאט"ו, חוששת שהקרמלין מנסה להנדס משבר מלאכותי כדי ליצור אחדות בקרב הציבור סביב אויב זר, לקראת הבחירות לפרלמנט בספטמבר, ועל מנת להסיט את השיח מכליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני.

פוטין האשים ביום שישי את אוקראינה ב"פרובוקציות מסוכנות" בדונבאס. הקרמלין טוען כי רוסיה רשאית להעביר כוחות ברחבי המדינה במסגרת מה שהיא מגדירה בתור מטרות הגנתיות. מוסקבה מזהירה את קייב לבל תצטרף לנאט"ו, בעוד שוושינגטון הבטיחה להגיב בחומרה לכל מערכה חדשה של רוסיה במזרח אוקראינה.

בתוך כך, שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין הודיע היום על פריסת 500 חיילים נוספים בגרמניה, בשינוי כיוון מהתכנית של הנשיא הקודם דונלד טראמפ להסיג כ-12 אלף חיילים המוצבים בשטחה המדינה.

אוסטין הכריז על ביטול תכנית הנסיגה במסיבת עיתונאים עם מקבילתו הגרמנייה. "אני חושב שהוספת 500 החיילים מראה את מידת השותפות שלנו עם נאט"ו והמחויבות שלנו אליה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully