וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: רוסיה ריכזה 40 אלף חיילים בגבול, פוטין מסרב לשוחח עם זלנסקי

12.4.2021 / 14:49

דוברת של נשיא אוקראינה אמרה כי מוסקבה פרסה 40 אלף חיילים גם בקרים, וכי בקרמלין לא השיבו לבקשות לארגון שיחה כדי להפחית את המתיחות. במוסקבה מכחישים: "מקווים שינהגו בתבונה פוליטית". זלנסקי יבקר בצרפת וייפגש עם מקרון

בווידאו: רוסיה מעבירה כוחות צבאיים לגבול עם אוקראינה ב-8.4.2021/מערכת וואלה!

אוקראינה אמרה היום (שני) כי רוסיה ריכזה 40 אלף חיילים בגבולה המזרחי וכן 40 אלף נוספים בחצי האי קרים שסיפחה ממנה ב-2014, ונשיאה ולדימיר פוטין מסרב לשוחח עם הנשיא וולודימיר זלנסקי על הרגעת המתיחות. שתי השכנות מחליפות האשמות בדבר ההתדרדרות במצב הביטחוני במחוז דונבאס שבמזרח אוקראינה, שם מתנהלת לחימה בין קייב לבין בדלנים פרו-רוסים מאז 2014 שגבתה את חייהם של כ-14 אלף איש.

הדוברת של זלנסקי, יוליה מנדל, אמרה לרויטרס כי נשיא אוקראינה ניסה ולא הצליח עד כה לקיים שיחה עם פוטין. "לא קיבלנו עוד תשובה, ואנחנו מקווים מאוד שזה לא מדובר בסירוב לדיאלוג", אמרה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי הוא לא מודע לבקשה כזו מצד אוקראינה "בימים האחרונים". כשנשאל אם לפוטין יש מה לומר לזלנסקי, השיב פסקוב כי הוא מקווה שקייב תנהג ב"תבונה פוליטית" בכל הנוגע להימנעות ממלחמה כוללת במזרח המדינה.

המספרים שציינה הדוברת של נשיא אוקראינה על היקף הכוחות של רוסיה גבוהים יותר מאלו שחשף מפקד הצבא בחודש שעבר. זלנסקי אמור לבקר בצרפת כדי לדון עם הנשיא עמנואל מקרון על בניית הכוח של רוסיה ועל ההסלמה בסכסוך.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי במהלך ביקורו בדונבאס 9 באפריל 2021. רויטרס
רוצה להצטרף לנאט"ו. זלנסקי בקו החזית במזרח אוקראינה/רויטרס

אוקראינה, החפצה להצטרף לנאט"ו, חוששת שהקרמלין מנסה להנדס משבר מלאכותי כדי ליצור אחדות בקרב הציבור סביב אויב זר, לקראת הבחירות לפרלמנט בספטמבר, ועל מנת להסיט את השיח מכליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני.

פוטין האשים ביום שישי את אוקראינה ב"פרובוקציות מסוכנות" בדונבאס. הקרמלין טוען כי רוסיה רשאית להעביר כוחות ברחבי המדינה במסגרת מה שהיא מגדירה בתור מטרות הגנתיות. מוסקבה מזהירה את קייב לבל תצטרף לנאט"ו, בעוד שוושינגטון הבטיחה להגיב בחומרה לכל מערכה חדשה של רוסיה במזרח אוקראינה.

"מצד אחד, אסור להיכנס לפניקה, ומצד שני צריך להבין שרוסיה הוכיחה כבר יותר מפעם אחת שהיא יכולה לפלוש למדינות אחרות", אמרה מנדל, הדוברת של זלנסקי.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך פגישה במוסקבה 8 באפריל 2021. רויטרס
מחפש אויב חיצוני לקראת הבחירות לפרלמנט. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully